سلامت قلب، با ۹ خوراکی در دسترس

۱۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
داشتن قلب سالم و قوی لازمه سلامت کل بدن است، با اصلاح سبک زندگی و خوردن غذاهای سالم می‌توان به‌راحتی از انسداد رگ‌های قلب جلوگیری کرد.
مواد غذایی مفید برای قلب

فهرست خوراکی‌های زیر را در برنامه غذایی خود قرار دهید. این غذاها می‌توانند به باز شدن رگ‌ها کمک کنند، زیرا سرشار از آنتی‌اکسیدان، فیبر و سایر مواد مغذی لازم برای سلامت قلب هستند. همراه مجله دلتا باشید تا ۹ مواد غذایی مفید برای قلب را بشناسید.

ماهی

برای گرفتن بهترین نتیجه از خوردن این غذای مفید، پیشنهاد می‌شود که حداقل دو بار در هفته آن را مصرف کنید. ماهی‌های روغنی مانند سالمون و ماهی تن دارای اسیدهای چرب امگا سه بوده و سطح کلسترول خون را تنظیم می‌کنند و همچنین ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش داده و به ترمیم آسیب‌دیدگی رگ‌ها و عروق کمک می‌کنند.

روغن نارگیل

اگرچه بیشتر افراد تصور می‌کنند که باید از چربی‌های اشباع‌شده گریزان باشند، اما این چربی‌ها برای یک زندگی سالم لازم‌اند. روغن نارگیل یکی از بهترین چربی‌های اشباع‌شده است زیرا باعث افزایش سلامت عروق قلبی می‌شود.

اسفناج

اسفناج یکی از بهترین سبزیجات خوراکی است زیرا ارزان و زودپز بوده و تقریبا هرجایی پیدا می‌شود. علاوه بر آن، فیبر، آهن، فولیک اسید و پتاسیم را که هر یک به تنظیم فشارخون و افزایش سلامت قلب کمک می‌کنند، به بدن می‌رساند.

اگر دوست‌دارید با خواص شگفت‌انگیز اسفناج آشنا شوید مطلب سلامت جنسی خود را با این خوراکی‌ها تضمین کنید را از دست ندهید.

گشاد شدن رگ

کلم بروکلی

یکی از مواد غذایی مفید برای قلب بروکلی است. این سبزی حاوی ویتامین K است و ازاین‌رو در جلوگیری از سفت‌وسخت شدن رگ‌های قلب جلوگیری می‌کند و همچنین دارای فیبر است که با تنظیم فشارخون به کاهش فشار روی رگ‌ها و عروق قلب کمک می‌کند.

دارچین

این ادویه متداول، دارای خواص مفید بسیاری برای سلامتی است. دارچین، اگر روزانه در حدود ۵ گرم مصرف شود،می‌تواند کلسترول بد را کاهش داده و از انسداد رگ‌های قلب جلوگیری کند.

مارچوبه

مارچوبه علاوه بر خوشمزگی، خواص مفید فراوانی دارد. اثرات آن به‌عنوان پایین آورنده فشار و کاهش‌دهنده ریسک لخته شدن خون اثبات‌شده است و همچنین دارای مقادیر زیادی فیبر، انواع ویتامین و سایر مواد مغذی است و می‌تواند به‌عنوان یک درمان مفید به کار رود.

چای سبز

چای سبز منبع خوبی از کاتچین است که یک عنصر شیمیایی گیاهی است و میزان کلسترولی را که بدن در طول هضم و گوارش غذا جذب می‌کند، کاهش می‌دهد. نوشیدن دو فنجان چای سبز در روز برای این منظور کافی است. علاوه بر آن، نوشیدن چای سبز به آرامش روح و جسم شما و نهایتا سلامت قلبتان کمک خواهد کرد.

اگر علاقمند به خواص چای و دمنوش‌ها هستید با این دمنوش‌ها تا عید لاغر شوید را بخوانید.

سلامت قلب

دانه کتان

دانه‌های کتان می‌توانند فشارخون را پایین آورده و التهاب رگ‌های قلب را کاهش دهند زیرا دارای اسید آلفا- لینولنیک هستند. حتی یک مقدار کم از دانه کتان می‌تواند به سالم نگه‌داشتن رگ‌ها و عروق قلبی کمک کند.

زردچوبه

اضافه کردن زردچوبه به رژیم غذایی روزانه می‌تواند التهاب و تشکیل پلاک‌های خونی در رگ‌های قلبی را کاهش دهد. همچنین ماده رنگی زردچوبه به نام کرکیمن می‌تواند به از بین بردن چربی‌هایی که در رگ‌ها ته‌نشین می‌شوند، کمک کند.

مفید برای قلب

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب نسخه طلایی برای درمان سرماخوردگی را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۵۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۷:۴۵ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۷:۳۱ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۰:۱۸ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۷:۱۳ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۵:۳۰ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۱ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۱ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…