شب‌ها ورود به این شهر جن‌زده ممنوع است

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کره زمین در طول مدت زمانی که پذیرای انسان‌ها بوده وقایع مختلفی را به خود دیده است. یکی از شگفت‌انگیزترین مناطقی که روی کره زمین قرار دارد کشور اردن است.
شهر پترا در اردن

افسانه‌ها می‌گویند پترا در اردن به دست جن‌ها تسخیر شده و برای همین شب‌ها آدم‌ها را از ورود به آن منع می‌کنند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با شهر پترا در اردن آشنا شوید.

شهر پترا در اردن

میان کوه‌هایی از رنگ سرخ شهری پنهان است که هر چند برخی آن را شهر گمشده می‌دانند اما تاریخش پنهان نیست و سرگذشتش مشخص است. با این حال افسانه‌ها می‌گویند «پترا» به دست «جن‌ها» تسخیر شده و برای همین شب‌ها آدم‌ها را از ورود به آن منع می‌کنند. گاهی که باد بپیچد میان دره‌های در راه پترا، انگار افسانه‌ها جان می‌گیرند و جن‌های پنهان پترا خود را نشان می‌دهند. اما تاریخ پترا که در ۲۶۰ کیلومتری جنوب پایتخت اردن قرار دارد به ۴۰۰ سال پیش از میلاد برمی‌گردد. «پترا» زمانی پایتخت حکومت نبطی‌ها بوده است. نبطی‌ها قومی بودند که در اردن، بخشی از فلسطین و شمال عربستان ساکن بودند. نبطیان ازعرب‌های شمال جزیره به شمار می‌آمده‌ و شاید نزدیکترین دولت‌های کهن به عرب حجاز بوده‌اند.   «پترا» پس از آن به دست رومی‌ها فتح شد و بعدتر به دست اعراب افتاد.

dblbvds شب‌ها ورود به این شهر جن‌زده ممنوع است

دوران درخشش پترا

دوران درخشش «پترا» با زلزله‌ای مهیب که به روایتی سیستم آبرسانی این شهر را نابود کرد به پایان رسید. بخشی از بناهای این شهر نابود شد و برای همیشه خالی از سکنه ماند تا با افسانه‌ها و قصه‌ها گره بخورد. با این وجود برخی بر ادامه حیات در این شهر تا چند قرن بعد نیز اعتقاد دارند.

امروزه گردشگران اجازه ورود به داخل بناها را ندارند اما گفته می‌شود که اتاق‌های داخل آن که هنوز وجود دارند و از بین نرفتند. این اتاق‌ها طراحی چشم‌گیری ندارند و سازندگان پترا همه هنر خود را در طراحی بیرون بنا به کار گرفته‌اند.

vsdl شب‌ها ورود به این شهر جن‌زده ممنوع است

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۰۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۷:۳۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۹:۴۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۳:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…