کلاهبرداری در اجاره ملک را جدی بگیرید

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این روزها با رواج کلاهبرداری املاک، شاهد مال باختگانی هستیم که به دلیل اعتماد یک طرفه بخش بزرگی از سرمایه خود را از دست داده‌اند.
کلاهبرداری در اجاره ملک

با توجه به آن‌که موضوع ملک به بخش بزرگی از دارایی افراد مربوط می‌شود، بنابراین همه افراد باید آگاهی خوبی از موضوعات ملکی و کلاهبرداری‌ها و روش‌های مختلف آن داشته باشند. با این کار از کلاهبرداری‌های مختلف می‌توان جلوگیری کرد و معامله امن‌تری انجام داد. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع کلاهبرداری در اجاره ملک می‌پردازیم.

کلاهبرداری در اجاره ملک

در کنار کلاهبرداری در حوزه فروش، در حوزه اجاره هم کلاهبرداری‌هایی صورت می‌‌گیرد. یکی از رایج‌ترین آن‌ها دریافت پول، پیش از تنظیم هرگونه قراردادی است. بنابراین شما باید تلاش کنید تا معامله را اصولی انجام دهید. هیچ مبلغی را پیش از تنظیم قرارداد پرداخت نکنید.

زمانی‌که یک اجاره‌نامه تنظیم می‌شود حضور صاحبخانه و مستاجر لازم است. باید از ملک هم به‌صورت حضوری بازدید کنید تا آنچه شنیده‌اید را با واقعیت انطباق دهید.

گاهی اوقات خانه‌ای که اجاره داده می‌شود دارای عیب‌هایی است که تنها در صورت بازدید حضوری مشخص خواهد شد. همچنین ممکن است کلاهبرداران در حوزه اجاره، ملک را به چندین نفر اجاره دهند. برای جلوگیری از این اتفاق باید قرارداد درستی تنظیم کنید. در این‌صورت هنگام بروز هرگونه کلاهبرداری می‌توانید آن را از طریق مجاری قانونی پیگیری کنید.

 اجاره ملک

روش‌های پیشگیری از وقوع کلاهبرداری املاک

  • یکی از مهم‌ترین نکاتی که شما به عنوان یک طرف معامله می‌توانید انجام دهید آن است که چه به‌صورت خریدار یا فروشنده معامله خود را در دفاتر املاکی انجام دهید که عضو اتحادیه املاک سراسر کشور هستند.
  • شما باید بدانید که در هنگام معامله کسی که اول یک ملک را خریداری می‌کند بر دیگری اولویت دارد. بنابراین قرارداد چه به‌صورت دستی نوشته شده باشد یا رسمی تفاوتی ندارد و مهم زمان خریداری ملک است.
  • بهتر است برای پیشگیری از کلاهبرداری املاک معاملات خود را در آژانس‌های شناخته شده انجام دهید.
  • بهتر است برای انجام هرگونه معامله با یک مشاور حقوقی نیز مشورت کنید.
  • در صورتی‌که قرار بر استفاده از چک باشد بهتر است قبل از معامله و دریافت چک از بانک، استعلام لازم را انجام دهید تا اعتبار صاحب چک و سابقه چک برگشتی او را بررسی کنید.
  • زمانی‌که متوجه شدید ملکی را که خریده‌اید پیش از شما به فرد دیگری هم فروخته شده است، بهتر است از فروش آن به شخص دیگر جلوگیری کنید.
  • علاوه بر این زمانی‌که متوجه شدید ملک شما بدون اجازه از شما به فرد دیگری فروخته شده است باید در مدت یک ماه به‌صورت اظهارنامه رسمی آن را به خریدار اطلاع دهید که این ملک متعلق به شما است و بدون اجازه از شما به او فروخته شده است.

کلاهبرداری در اجاره

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی مطلب شیوه‌های جدید کلاهبرداری از طریق تلفن‌همراه را مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۲:۱۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۸:۳۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۶:۰۴ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۷:۱۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۴:۵۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …