نان رول دارچینی، عصرانه‌ای مغذی و بی‌نظیر

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این شیرینی خوشمزه بسیار مقوی بوده و مناسب میان‌وعده کودکان است. سعی کنید دارچین را در غذاها یا شیرینی‌های خود استفاده کنید زیرا خواص زیادی دارد و برای تسکین دردهای عضلانی نیز بسیار مفید است.
طرز تهیه نان رول دارچینی

نان رول دارچینی یا سینامون رول، نانی خوش عطر و طعم است که می‌توانید برای صبحانه و عصرانه آن را درست نمایید. با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه نان رول دارچینی را یاد بگیریم.

مواد لازم

  • تخم‌مرغ ٢ عدد
  • خمیر مایه ١ قاشق غذاخوری
  • شکر ١ قاشق غذاخوری
  • کره ٢٠٠ گرم
  • شیر ١ پیمانه
  • آرد ٣ و ٣/۴ پیمانه (حدودا ۴پیمانه)
  • نمک ١ قاشق چایخوری
  • شکر قهوه‌ای ٢/٣ پیمانه
  • دارچین ١/٢ پیمانه

نان رول دارچینی

طرز تهیه نان رول دارچینی

مرحله اول

برای عمل آوردن خمیر مایه شکر را در شیر حل کنید. خمیر مایه را اضافه کنید و هم بزنید. روی ظرف را بپوشانید و اجازه دهید ده تا بیست دقیقه استراحت کند.

تازگی خمیرمایه و گرم بودن شیر خیلی مهم است! دقت کنید که شیر یا آبی که برای عمل آوردن خمیر مایه استفاده می‌کنید باید گرم باشد در حدی که انگشت را نسوزاند.

مرحله دوم

خمیر مایه فعال را به ظرف بزرگ‌تری منتقل کنید. تخم‌مرغ‌ها را اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید. صد گرم کره آب‌شده را همراه نمک اضافه کنید. آرد را کم کم به مواد بیفزایید.

سعی کنید با قاشق چوبی مواد را هم بزنید. تا جایی باید آرد اضافه کنید که خمیر به دست نچسبد. خمیر را ورز دهید و سعی کنید چسبندگی خمیر را با ورز دادن بگیرید اگر باز چسبنده بود آرد را قاشق قاشق اضافه کنید.

نان سینامون

مرحله سوم

تمام سطح کاسه‌ گودی را روغن بمالید. خمیر را چونه کنید و داخل کاسه قرار دهید و روی کاسه سلفون بکشید یا با حوله بپوشانید. خمیر را یک ساعت در محیط گرم استراحت دهید تا پف کرده و حجیم شود. بعد از این مدت خمیر را کمی ورز دهید.

مرحله چهارم

روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را به شکل مستطیل با وردنه و به قطر یک سانت باز کنید. برای مواد میانی، دارچین، شکر قهوه‌ای و صد گرم کره باقیمانده هم‌دمای محیط که کاملا نرم‌شده را در کاسه‌ای بریزید و همه را با هم مخلوط کنید.

این مواد را در تمام سطح خمیر به آرامی پخش کنید بعد خمیر را رول کنید. اگر به دستور نان علاقه دارید، نان خرمایی کرمانشاهی را هم بخوانید.

نان دارچینی

مرحله پنجم

با چاقوی تیز خمیر را از وسط ببرید. خمیر را به برش‌های مساوی دو یا سه سانتی تقسیم کنید. هر برش را با فاصله داخل ظرف یا قالبی که در فر می‌گذارید، به صورت منظم بچینید. حتما ظرف را قبل از چیدن خمیر چرب کنید. و یا کف ظرف قبل از کار می‌توانید کاغذ روغنی بیندازید. مجددا یک ساعت خمیر را استراحت دهید.

مرحله آخر طرز تهیه نان رول دارچینی

بعد از این زمان ظرف را در فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه به مدت یک ربع گرم کرده‌اید قرار دهید. وقتی خمیر طلایی شد و پخت خمیر را از فر خارج کنید.

این زمان بین ٢٠ تا ٣٠ دقیقه متغیر است. با توجه به فر برای نرم‌تر ماندن خمیر می‌توانید در زمان پخت نان، یک ظرف آب جوش در طبقه پایین فر قرار دهید.

رول سینامون

پیشنهاد مطالعه: این نان را با یک قهوه هسته خرما میل کنید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۴:۱۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۸:۳۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۶:۰۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۷:۱۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۷:۱۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۷:۱۳ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۶:۱۳ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۵:۰۲ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۴:۵۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…