شگفت‌ انگیز‌ترین فواید ترب‌ سفید

۱۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ترب یکی از سبزیجات چلیپایی است که بومی آسیا و اروپا است. ترب انواع مختلفی دارد که از نظر شکل، رنگ و طعم با یکدیگر متفاوت هستند. یکی از انواع ترب که استفاده از آن در آشپزی رواج دارد، ترب‌ سفید است که به عنوان یک گیاه دارویی هم شناخته می‌شود.
فواید و خواص ترب‌ سفید

ترب‌ سفید از ترب‌های زمستانی است. ترب‌های زمستانی در مقایسه با ترب‌های بهاری رشد آهسته‌تری دارند و بزرگتر هستند. ترب‌های زمستانی در نیمه‌ دوم تابستان کاشته می‌شوند و در طول ماه‌هایی که هوا خنک‌تر است برداشت می‌شوند. شگفت انگیز‌ترین فواید و خواص ترب‌ سفید را در مجله دلتا بخوانید.

این نوع ترب بافت تردی دارد و شبیه یک هویج بزرگ است. ترب سفید نسبت به سایر انواع ترب‌ طعم ملایم‌تری دارد و اگر بخواهیم طعم آن را توصیف کنیم باید بگوییم، کمی شیرین و کمی تند.

فواید ترب‌ سفید برای سلامتی

از آن‌جایی که این نوع ترب منبعی غنی از مواد مغذی است، مصرف آن می‌تواند برای سلامتی مفید باشد. مصرف ترب‌ سفید تاثیرات مثبت زیادی دارد که هر کدام از آن‌ها به حفظ و بهبود سلامتی کمک می‌کنند.

محافظت‌کننده و ضد سرطان

این نوع ترب حاوی ترکیبات گیاهی مختلفی است که می‌توانند در بهبود سلامتی موثر باشند و از ابتلا به بعضی بیماری‌ها پیشگیری کنند. عصاره‌ ترب حاوی بعضی از ترکیبات شیمیایی از نوع پلی‌فنل است که خواص آنتی‌اکسیدانی دارند و سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند.

همچنین بررسی و مطالعه‌ آمارها نشان می‌دهد مصرف دائمی سبزیجات چلیپایی مانند ترب می‌تواند از ابتلا به بعضی سرطان‌ها مانند سرطان روده‌ بزرگ و سرطان ریه پیشگیری کند.

ترب سفید

کمک به کاهش وزن

یکی از فواید و خواص ترب‌ سفید کمک به کاهش وزن است. مصرف مواد غذایی کم‌کالری و سرشار از فیبر مانند ترب سفید به حفظ وزن ایده‌آل کمک می‌کند و حتی در کاهش وزن هم موثر است.

ترب‌ سفید یک سبزی غیرنشاسته‌ای است، به این معنی که کربوهیدرات بسیار کمی دارد. پژوهش‌ها نشان می‌دهند مصرف سبزیجات غیرنشاسته‌ای می‌تواند به افراد در رسیدن به وزن ایده‌آل کمک کند.

ترب سرشار از فیبر است و این ماده مغذی سرعت هضم غذا در دستگاه گوارش را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود تا مدت بیشتری احساس سیری کنید. کاهش احساس گرسنگی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

اگر به کاهش وزن فکر می‌کنید مطلب با این دمنوش‌ها تا عید لاغر شوید را از دست ندهید.

پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مزمن

ترب سفید یک سبزی بسیار مغذی است که سرشار از ترکیبات گیاهی موثر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر است. این مواد مغذی در کنار هم می‌توانند از ابتلا به بیماری‌ها پیشگیری کنند.

دیگر خواص دارویی و درمانی ترب سفید عبارتند از:

  • دفع انواع سنگ‌های صفراوی
  • درمان رماتیسم و نقرس
  • کمک به هضم سریع‌تر غذا
  • تقویت‌کننده قوه بینایی
  • ضد یرقان
  • ضد سرفه
  • تقویت کننده بدن
  • شادابی و لطافت پوست
  • رفع خشکی دهان
  • ادارا آور
  • دفع سنگ کلیه و مثانه
  • رویش موهای سر
  • کمک به التیام سریع زخم‌ها

برای بهبود سریع زخم بدن، کافی است مقداری از ترب سفید را رنده کنید. به آن مقداری عسل اضافه کرده و ترکیب را به صورت ضماد بر روی زخم قرار دهید.

خواص ترب‌ سفید

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب لوبیا سفید با خواص باورنکردنی برای سلامتی را بخوانید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۱۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۷:۳۳ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۷:۴۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۷:۱۴ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۵:۳۸ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۱:۱۰ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۵ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۰:۰۰ ق٫ظ

  11. ناشناس

    ۹ دی ۱۴۰۰ در ۱:۰۱ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۹ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…