این افراد بیشتر از بقیه مریض می‌شوند

۱۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شاید شما هم اطرافتان افرادی را دیده‌اید که زیاد مریض می‌شوند، زیاد بیمار شدن افراد می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که نیاز به درمان دارد.
چه کسانی بیشتر بیمار می شوند

تا به حال به این موضوع اندیشیده‌اید که چرا برخی افراد بیش از دیگران مریض می‌شوند. میکروب عامل اصلی تولید و سرایت امراض نیست و فقط عوامل خارجی نیستند که موجب بروز بیماری می‌شوند، بلکه عواملی فراوانی وجود دارد که باعث بیشتر مریض شدن فرد و تضعیف ایمنی بدن می‌شود. در ادامه این مطلب از مجله دلتا  به شما خواهیم گفت چه کسانی بیشتر بیمار می شوند، پس اگر جزو این دسته از افراد هستید بیشتر مراقب خودتان باشید.

چه کسانی بیشتر بیمار می شوند

افراد استرسی

استرس مداوم عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن را دشوار می‌کند و پاسخ ایمنی بدن شما را ضعیف می‌کند. استرس نه تنها بر عملکرد سیستم ایمنی بدن اثر می‌گذارد بلکه استرس کنترل نشده می‌تواند بر الگوی خواب، خلق‌وخو، رژیم غذایی و میزان فعالیت بدنی ما تاثیر بگذارد و دفاع در برابر ویروس‌ها را دشوار ‌کند. اگر نمی‌توانید نگرانی خود را برطرف کنید یا مانعی برای زندگی عادی شماست با پزشک خود صحبت کنید.

افراد عصبی

خشم یک حالت هیجانی و ذهنی محسوب می‌شود که با برانگیختگی جسمی و افکار پرخاشگرانه همراه است و بسیاری از افراد آن را تجربه می‌کنند اما عصبانیت‌های مکرر سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند و به همین خاطر افراد عصبی در معرض انواع خاصی از عفونت قرار می‌گیرند. عصبانیت خطر آسیب به ریه را افزایش می‌دهد زیرا هورمون‌های استرس باعث ایجاد التهاب در مجاری تنفسی افراد می‌شود.

افراد کم تحرک

تحقیقات ثابت کرده افرادی که کمتر از یک بار در هفته ورزش هوازی انجام می‌دهند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به عفونت دستگاه تنفسی فوقانی و ابتلا به بیماری‌ها و عفونت‌ها قرار می‌گیرند. ورزش منظم هوازی باعث تقویت سیستم ایمنی و کمتر مریض شدن می‌شود.

افرادی که صبحانه نمی‌خورند

صبحانه از وعده‌های اصلی غذایی می‌باشد. مصرف مواد مغذی در صبحانه که با شروع روز همراه است؛ کلیدی برای حمایت از سیستم ایمنی است. صبحانه باید از انواع پروتئین‌ها، فیبر، اسیدهای چرب غیر التهابی و کربوهیدرات‌های مفید تشکیل شده باشد.

افراد دچار بی‌خوابی

کمبود خواب ناشی از بی‌خوابی یا کاهش کیفیت خواب تاثیر منفی بر بدن گذاشته و عواقب خطرناکی برای سلامتی به دنبال دارد. در طول خواب بدن پروتئین‌های خاصی (به نام سیتوکین‌ها) را که به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند، آزاد می‌کند. اگر خواب کافی نداشته باشید، ممکن است بدن شما نتواند مهاجمانی، چون ویروس‌ها و باکتری‌ها را دفع کند. کمبود خواب در طولانی مدت خطر ابتلا به بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب ۵ حقیقت عجیب درباره‌ عادت ماهیانه که نمی‌دانید! را بخوانید.

۱۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۲۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۴۰۰ در ۶:۱۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۶:۲۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۱:۴۴ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۵ ب٫ظ

  6. عباس گلیانی

    ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۳:۳۶ ق٫ظ

    مطالب نوشته شده درتمام مواردمورداستفاده بهینه ام بوده وکاملا استفاده بردم ازمسعولین وتهیه کننده های مالب کمال تشکروارزوی سلامتی دارم

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۹:۴۶ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۷:۴۲ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۷:۲۸ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۴ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۵ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۹ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۸ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۷:۱۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…