چگونه از بریده شدن شیر در سوپ جلوگیری کنیم؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سوپ شیر یکی از انواع سوپ‌های معروف و پر مصرف در سراسر جهان است. سوپ شیر انواع مختلفی دارد و با مواد مختلفی طبخ می‌شود.
سوپ شیر

سوپ شیر یکی از انواع سوپ‌های پرطرفدار است که به عنوان یک پیش غذای بین‌المللی شناخته می‌شود. در این مطلب از دلتامگ با طرز تهیه سوپ شیر و راه‌های جلوگیری از بریده شدن شیر در این سوپ خوشمزه آشنا می‌شوید.

ترفندهای جلوگیری از بریدن شیر

دمای شیر

شیر باید گرم باشد تا در سوپ نبرد؛ شیر را به صورت ولرم یا حداقل هم دما با محیط آشپزخانه به قابلمه سوپ اضافه کنید.

آب لیمو ترش

هنگام پخت سوپ به هیچ وجه آب لیمو به این سوپ اضافه نکنید چون ممکن است باعث بریدن شیر شود. اگر دوست دارید این سوپ را به همراه آب لیموی ترش سرو کنید و در پایان پخت آب لیمو را در کنار سوپ سرو کنید.

بریدن شیر

طرز تهیه سوپ شیر

  • شیر نیم لیتر
  • قارچ ۲۵۰ گرم
  • سینه مرغ نصف یک سینه کامل
  • جو پرک  ۱۰۰ گرم
  • هویج ۱ عدد متوسط
  • پیاز ۱ عدد متوسط
  • آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
  • جعفری ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه  به اندازه کافی
  • روغن و زردچوبه به اندازه کافی

دستور پخت سوپ شیر

مرحله اول

ابتدا پیاز را پوست بگیرید سپس به ۴ قسمت تقسیم کنید و به همراه گوشت مرغ، ۴ لیوان آب و مقداری نمک و زردچوبه داخل یک قابلمه مناسب بریزید تا بپزد.

مرحله دوم

پس از اینکه گوشت مرغ پخت و ۲ لیوان از آب مرغ در قابلمه باقی ماند، حرارت زیر قابلمه را خاموش کنید و اجازه دهید کمی خنک شود، سپس پیاز را از قابلمه خارج کنید و دور بیندازید.

مرحله سوم

مرغ را به‌صورت نگینی ریز یا ریش ریش خرد کنید. آب مرغ را هم صاف کنید و کنار بگذارید. در ادامه هویج را به صورت نگینی ریز خرد کنید.

مطلب پیشنهادی:  روش صحیح تیغ زدن صورت برای خانم‌ها

مرحله چهارم

هویج خرد شده را به همراه جو پرک به قابلمه حاوی آب مرغ اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید و هر چند دقیقه آن را با قاشق یا ملاقه هم بزنید زیرا جو پرک خیلی سریع ته می‌گیرد و باید هر چند لحظه یک بار هم زده شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه جو پرک لعاب انداخت، شیر را به همراه مرغ خردشده به قابلمه اضافه می‌کنیم. اجازه دهید حدود ۳۰ دقیقه سوپ با حرارت ملایم بپزد تا شیر به‌طور کامل به خورد دیگر مواد برود.

soup shir

مرحله ششم

در همین حین قارچ را به‌صورت ورقه‌ای خرد می‌کنیم و به همراه مقدار خیلی کمی روغن تفت می‌دهیم تا آب موجود در قارچ تبخیر شود. برای اینکه رنگ قارچ‌ها تیره نشود آبلیمو را هم حین تفت دادن به قارچ‌ها اضافه می‌کنیم.

مرحله هفتم

در همین مرحله قارچ و نمک و فلفل سیاه را به قابلمه اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم سوپ جا بیفتد. سوپ نباید خیلی روی حرارت بماند چون سوپ شیر هنگامی که سرد می‌شود سفت‌تر می‌شود.

مرحله هشتم

اگر می‌خواهید سوپ خود را مجلسی‌تر کنید می‌توانید در آخرین مراحل پخت مقداری خامه صبحانه هم به سوپ اضافه کنید و پس از مخلوط کردن خامه، سوپ را با جعفری تزیین و سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

بهترین روش‌های لعاب انداختن قورمه سبزی

14بی‌تردید یکی از معروف‌ترین غذاهای اصیل ایرانی ‌خورشت قورمه سبزی است. به طوری که می‌گویند…