دکوراسیون مینیمالیسم سبکی مدرن و زیبا

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
دکوراسیون مینیمالیسم یک سبک مدرن محسوب می‌شود که تابع سادگی است و از هر نوع پیچیدگی پرهیز می‌کند.
دکوراسیون مینیمالیسم

مینیمالیسم (Minimalism) نوعی سبک هنری است که به دکوراسیون داخلی نیز راه یافته است و بر اساس سادگی و پرهیز از هرنوع پیچیدگی استوار است. پیدایش این سبک به جنگ جهانی دوم باز می‌گردد. سبک مینیمالیسم ابتدا در اروپا ظهور یافت و بعدها در سایر قاره‌ها نیز مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش اختصاصی مجله دلتا؛ پیروان این مکتب هنری معتقدند: با به‌کارگیری اشکال ساده اما متفاوت هندسی می‌توان به کیفیت فضا افزود. اگر شما نیز طرفدار سادگی اما سبک‌های مدرن و امروزی هستید، این مطلب برایتان مفید خواهد بود. این سبک در تقابل با سبک چیدمان کلاسیک و سنتی قرار دارد. در این طراحی بیشتر از رنگ‌های تیره و روشن در کنار یکدیگر استفاده می‌شود.

نمای سبک مینیمالیسم به دور از هر گونه آشفتگی، شلوغی و انباشتگی است. خانه‌ای که بر اساس این سبک چیده شود، فقط شامل وسایل ضروری است. البته این به معنای استفاده نکردن از وسایل تزئینی یا حتی وسائل لوکس نیست اما اگر مایل به استفاده از این وسایل هستید، باید در راستای این سبک و در نهایت سادگی باشند.

وسایل تزئینی به سبک مینیمالیسم

وسایل تزئینی در سبک مینیمالیسم

گفتیم که در چیدمان به سبک مینیمالیسم، استفاده وسایل تزئینی ایرادی ندارد و فقط شکل و ظاهر آن است که حائز اهمیت است. همانطور که در تصویر می‌بیند، طراح این خانه از گلدان‌ها و وسایل تزئینی زیادی استفاده کرده است اما همه آن‌ها دارای ظاهری ساده و به دور از هر نوع پیچیدگی و حاشیه است. شما نیز می‌توانید با پیروی از همین اصل و الگو، خانه خود را با این وسایل زیبا تزئین کنید، بی‌آنکه به سبک دکوراسیونتان لطمه وارد شود.

طرح و رنگ در دکوراسیون مینیمالیسم

طرح و رنگ در مینیمالیسم

می‌دانیم که رنگ تا حد بسیار زیادی سبک چیدمان را معرفی می‌کند. به‌عنوان مثال رنگ سفید بیشتر در چیدمان مدرن نوردیک به‌کار گرفته می‌شود. اما در سبک مینیمالیسم رنگ الزاماً محدود به یک یا دو رنگ نمی‌شود. می‌توانید از همه رنگ‌ها، سرد و گرم، در دکوراسیون داخلی‌ استفاده کنید. اما نکته اصلی که باید رعایت شود پرهیز از شلوغی بسیار است. در تصویر بالا می‌بینید که دیوار کانونی طرح‌دار است. طراح این خانه با حفظ اصل سادگی و تکرار، توانسته است تاکید بیشتری بر دیوار کانونی بیشتر تاکید کند. شما نیز می‌توانید در خانه مدرن و مینیمالیستی خود از طرح و رنگ استفاده کنید اما سادگی را مبنای کار خود قرار دهید.

مبلمان در دکوراسیون مینیمالیسم

مبلمان در چیدمان مینیمالیسم

همان‌طور در تصویربالا می‌بینید طراح این خانه کوچک از تعدادی رنگ محدود استفاده کرده است اما نکته دیگری که نشانه بارز سبک مینیمالیسم است، مبلمان این خانه است. تمام مبل‌ها مدرن طراحی شده‌اند. خطوط ،ساده و به‌دور از هرگونه پیچیدگی هستند. مبلمان در این سبک از رنگ اهمیت بیشتری دارد و در نهایت سادگی طراحی می‌شود.

اتاق خواب مدرن و ساده

اتاق خواب مینیمالیسم

تصویر بالا یک نمونه از اتاق خواب مدرن مینمالیستی است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید تخت‌خوابی ساده در کنار دیوار کانونی قرار داده شده است و با استفاده از چند تابلو، تاکید بر این دیوار افزایش پیدا کرده است. تا اینجای مطلب حس نمی‌کنید که این خصوصیات در اکثر چیدمان‌ها وجود دارد؟ پس تفاوت در چیست که این اتاق ،یک اتاق خواب مدرن شناخته می شود؟ بله تفاوت تاکید بر سادگی، حذف وسایل اضافی و دوری از پیچیدگی است.

دفتر کار مینیمالیست

دفتر کار مینیمالیستی

این سبک فقط مختص خانه نمی‌شود. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، با رعایت اصول این سبک، می‌توانید دفتر کار خود را  به مکانی مدرن و خلوت تبدیل کنید و از فضای باز آن لذت ببرید.

مینیمالیسم خارج از خانه

نمای خارجی از سبک مینیمالیسم

در تصویری بالا، نمایی از بیرون یک خانه مینیمالیست را می‌بینید. به لطف پنجره‌های قدی اما ساده، می‌توانید چیدمان داخلی خانه را نیز در این قاب داشته باشید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید برای فضای خارجی نیز باز هم اصل سادگی و پرهیز از پیچیدگی رعایت شده است.

به یاد داشته باشید که در دکوراسیون به شیوه‌های مدرن و امروزی الزاماً نیازی به تهیه وسایل گران‌قیمت نیست. کافی است با رعایت اصول ساده اما مهم، سبک چیدمان خانه خود را مدرن و زیبا بچینید.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون، دکوراسیون، از  مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…