درختانی که از هم خجالت می‌کشند!

۹
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از پدیده‌های طبیعی و بسیار عجیبی که در بعضی از گونه‌های درختی در طبیعت دیده می‌شود، پدیده تاج‌خروس و یا خیمه نام دارد.
پدیده تاج خروس در درختان

در طبیعت پدیده‌های شگفت‌آور بسیاری وجود دارد. اما این از آن دسته اتفاق‌هایی است که فقط در بعضی از درختان دیده می‌شود. به همین دلیل مناطقی که این درختان در آن‌ها وجود دارند، بسیار گردشگرپذیر هستند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با پدیده تاج خروس در درختان آشنا شوید.

پدیده تاج خروس در درختان

یکی از پدیده‌های عجیب و غریبی که در طبیعت دیده می‌شود، پدیده تاج خروس نام دارد. در این رخداد، درختانی که در کنار هم قرار دارند و کاملا هم ارتفاع هستند، برگ‌هایشان تحت هیچ شرایطی به هم نمی‌رسند، برخورد نمی‌کنند و از هم فاصله‌های تقریبا یکسانی دارند. این موضوع باعث می‌شود تا در اطراف هر درخت یک گپ یا فضای خالی به‌وجود آید. گویی که این درختان از هم خجالت می‌کشند.

تاج خروس چیست

این فاصله به اندازه‌ای زیباست که وقتی از روی زمین به بالا نگاه کنید، کاملا قابل تشخیص است. پدیده تاج خروس بیشتر در میان درختانی که از یک گونه یکسان هستند، اتفاق می‌افتد. البته این پدیده شگفت‌انگیز در درختانی که مانند هم نیستند نیز رخ داده است.

این رخداد عجیب از دهه ۱۹۲۰ میلادی، هم در علم و هم در ادبیات بسیار مطرح شده و در مورد آن صحبت شده است اما این که دقیقا چه چیزی باعث می‌شود تا این پدیده رخ بدهد، هنوز هم برای دانشمندان نامعلوم است.

جالب است بدانید، تحقیقاتی که در مورد پدیده تاج خروس شده است نشان می‌دهد که این پدیده زمانی که درختان کوچک و یا جوان هستند، اتفاق نمی‌افتد اما همین‌که کمی قد می‌کشند و رشد می‌کنند، به تدریج این اتفاق رخ می‌دهد.

پدیده تاج خروس در گیاهان

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند ساحل عجیبی که در آن همه چیز سیاه‌ رنگ است!

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۰:۴۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۰۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۸:۵۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۹:۴۶ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۷:۴۲ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۷:۲۹ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۹:۳۰ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۷:۱۰ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۶:۰۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…