۶ ترفند بی‌نظیر برای چیدمانی زیبا در منزل شما

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شما به راحتی می‌توانید با کمترین امکانات ماندگارترین چیدمان را در فضای داخلی منزل خود داشته باشید. کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید.
ترفندهای چیدمان و دکوراسیون زیبا

شاید برای شما هم داشتن یک خانه با چیدمانی شیک و زیبا به‌نظر سخت برسد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی ترفندهای چیدمان و دکوراسیون زیبا می‌پردازیم که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها خانه‌ای با یک چیدمان شیک بچینید.

استفاده از کارهای هنری

استفاده از اثرهای هنری مثل تابلوهای نقاشی، تابلوفرش‌ها، تابلوهای منبت‌کاری و غیره می‌تواند تاثیر به‌سزایی در زیباسازی فضای خانه داشته باشند. با کنار هم قرار دادن این آثار که در آن ترکیب رنگ‌ها و هماهنگی لازم رعایت شده است می‌توان کلکسیونی از کارهای هنری ایجاد کرد که شکوه و جلوه خاصی به فضای خانه می‌بخشد.

ترفندهای چیدمان و دکوراسیون زیبا

استفاده از تابلوهای هنری

برای این که بتوانید خانه‌ای منظم و مرتب داشته باشید در چیدمان اثاثیه و لوازم منزل خود، تقارن و تعادل را رعایت کنید. از جمله سبک‌هایی که می‌تواند شما را در این کار یاری کند استفاده از سبک کلاسیک است. سبکی که در آن تقارن و نظم در اسباب و اثاثیه منزل به خوبی دیده می‌شود.

ترفندهای چیدمان و دکوراسیون زیبا

استفاده از گیاهان گلدار

خوشبو شدن فضای خانه، ایجاد حس طراوت، نشاط و شادابی و خوش رنگ شدن فضای خانه از جمله مزایای استفاده از گیاهان گلدار در فضای داخلی خانه است. شما می‌توانید با استفاده از چندین گلدان خوش رنگ و زیبا و کاشتن گیاهان گلدار با صرف هزینه‌ای کم محیط خانه خود را به آسانی زیباتر از قبل کنید.

البته آشنایی با گیاهان‌متناسب با فضای خانه شما و همچنین روش نگهداری از آن‌ها امری لازم و ضروری است. برای آشنایی بیشتر با گیاهان آپارتمانی به مطلب ۷ گیاه آپارتمانی که هوای منزل را پاکسازی می‌کند سر بزنید.

استفاده از گیاهان گلدار

استفاده از انواع اسباب و اثاثیه چوبی

استفاده از اسباب و اثاثیه چوبی در طراحی دکوراسیون و چیدمان منزل همواره زیبایی خاصی به فضای خانه می‌بخشد، اما باید به این نکته توجه داشت که استفاده از وسایلی که تنها از یک رنگ از چوب ساخته شده‌اند فضای خانه را سرد و بی‌روح می‌کند. برای این کار شما می‌توانید از رنگ‌های مختلف چوب که نزدیک به هم هستند استفاده کنید. نکات بیشتر در مورد دکوراسیون چوبی را در مطلب ۴ نکته کلیدی استفاده از چوب در دکور منزل بخوانید.

انواع اسباب و اثاثیه چوبی

نصب تابلوهای رنگی بر روی دیوارهای سرد و بی‌روح

یکی از ترفندهای چیدمان و دکوراسیون زیبا استفاده از تابلوهای رنگی است. اگر در رنگ‌آمیزی دیوارهای خانه از رنگ‌های سرد و بی‌روح استفاده کرده‌اید، بهتر است از تابلوها و تصاویر شاد یا وسایل تزیینی رنگی در طراحی دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. چرا که این کار باعث می‌شود فضای خانه از حالت سرد و بی‌روحی در بیاید.

نصب تابلوهای رنگی

استفاده از وسایل نو

هر از چند گاهی با نو کردن یکی از وسایل پرکاربرد خانه خود را از حالت یکنواختی و عادت زدگی دربیاورید. با این کار متحمل هزینه‌های زیادی نمی‌شوید. بلکه با ایجاد تنوع در فضای داخلی منزل، شور و نشاطی جدید را به فضای خانه خود می‌بخشید.

استفاده از وسایل نو

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ وسیله ضروری که نشیمن شما باید داشته باشد را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۸:۳۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۶:۱۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…