با این اشتباهات صبحگاهی، روز خود را خراب نکنید

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هرکس برای خود روتین مخصوصی هنگام صبح دارد و گاهی اوقات افراد روزشان را با یک فنجان قهوه شروع می‌کنند، دیگران با خواندن یک روزنامه، افراد دیگر با شروع یک ورزش مثل طناب زدن.
اشتباهات صبحگاهی

طبق مطالعات انجام شده، بدترین چیزی که می‌توانید انجام دهید تنظیم ساعت است. زمانی که دکمه آلارم را می‌فشارید، چیزی که اتفاق می‌افتد این است که بیدار می‌شوید و چرخه خواب خود را برهم می‌زنید و زمانی که دوباره می‌خوابید در واقع به استراحت‌تان کمک نمی‌کنید. با مجله دلتا همراه باشید تا با اشتباهات صبحگاهی بیشتر آشنا شوید.

اشتباهات صبحگاهی

سراغ گوشی رفتن در وهله اول

کاربران اولین کاری که انجام می‌دهند، چک کردن موبایل بعد از بیدار شدن است. آیا می‌دانید این کار چقدر بد است؟ ممکن است که در همان اول صبح به دنبال چک کردن حساب‌های شبکه اجتماعی، نوتیفیکیشن‌ها، ایمیل‌ها یا پیام‌های خود بروید که آگاهی از بعضی چیزها در این زمان به شما استرس وارد می‌کند.

مصرف شکر هنگام صبحانه

آیا عادت دارید که صبح‌ها شروع به خوردن غذاهای شیرین کنید؟ آیا تا به حال محتوای کربوهیدرات شکر را بررسی کرده‌اید. هم کربن‌ها و هم شکرها فقط باعث خستگی بیشتر شما در طول روز می‌شود و به جای این وعده‌های غذایی بهتر است که از گزینه‌های فاقد شکر و سالم استفاده کنید که می‌تواند شامل میوه‌ها باشد که نیاز شما را برای شیرینی‌جات را هم تامین می‌کند.

اشتباهات صبحگاهی

خوردن قهوه اول صبح

اگر فکر می‌کنید که نوشیدن قهوه قبل از ساعت ۹ و نیم صبح باعث می‌شود که عادت غذایی خود را تغییر دهید، بدانید برای بدن شما مناسب نخواهد بود زیرا بدن‌تان بین ساعت ۸ تا ۹ انرژی تولید می‌کند. نوشیدن قهوه در طول این زمان سیستم استرس را سردرگم می‌کند و شما را هنگام عصر نیز خسته‌تر می‌کند. برای نوشیدن یک فنجان قهوه هنگام صبح یک لیوان آب بخورید و تا ساعت ۱۰ منتظر باشید و بعد از این ساعت روز قهوه بنوشید.

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید حتما مطلب با تکرار این رفتار به مغز خود آسیب می‌رسانید  را بخوانید.

ننوشیدن آب ناشتا

در طول خواب عملکرد بدن شما هنوز فعال است و از منابع مهمی مثل آب استفاده می‌کند. زمانی که از خواب بیدار می‌شوید، بدن شما تقریبا ۷ تا ۸ ساعت بدون آب بوده است، پس بسیار مهم است که آن را مرطوب نگه دارید. روز خود را با یک لیوان بزرگ آب شروع کنید و مقداری لیمو نیز در آن بریزید و خواهید دید که زودتر سر حال می‌شوید. انجام دادن این کار می‌تواند فواید زیادی برای سلامتی شما داشته باشد.

 اشتباهات صبحگاهی که انرژی را از بین می برد

دوش آب داغ

اگر از افرادی هستید که عاشق حمام داغ هنگام صبح هستند، باید کمی تجدید نظر کنید. آب داغ حس آرامش بر روی بدن دارد اما استفاده از آن هنگام صبح باعث می‌شود که در طول روز کندتر باشید، پس به جای آن از دوش آب سرد استفاده کنید تا سرحال‌تر شوید.

مطالعات نشان می‌دهد که حوصله شما بعد از استفاده از آب سرد افزایش پیدا می‌کند. بدن ما هورمون آدرنالین را برای تولید انرژی آزاد می‌کند که معمولا بعد از آب سرد ترشح می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب ۵ حقیقت عجیب درباره‌ عادت ماهیانه که نمی‌دانید! را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۵۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…