لوبیا سفید با خواص باورنکردنی برای سلامتی

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
لوبیا سفید یکی از انواع لوبیاها و از خانواده حبوبات است که خواص زیادی برای سلامتی بدن دارد و به تقویت حافظه، درمان کم‌خونی، سلامت دستگاه گوارش و پیشگیری و درمان سرطان کمک می‌کند.
خواص لوبیا سفید برای سلامتی

لوبیا سفید ممکن است معمولی و عادی به نظر برسد، اما دارای خواص و فواید بسیاری برای بدن است. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با خواص لوبیا سفید برای سلامتی ، لاغری و پوست و مو بیشتر آشنا کنیم، در ادامه همراه مجله دلتا باشید.

جوان‌سازی پوست صورت

لوبیا سفید به دلیل مقادیر بالای مس موجود در آن، احتمال پیری زودرس را کاهش داده و با افزایش تولید کلاژن باعث کاهش چین‌ و چروک شده و به جوان‌سازی پوست صورت کمک می‌کند.

تقویت و افزایش رشد مو

مقادیر بالای آهن و مس موجود در لوبیا سفید باعث تقویت فولیکول‌های مو شده و با جلوگیری از ریزش مو، باعث افزایش رشد موها می‌شود.

لوبیا سفید

سلامت دندان‌ها

مقادیر بالای کلسیم، آهن، منیزیم و منگنز موجود در لوبیا سفید، باعث تقویت دندان‌ها شده و خطر ابتلا به عفونت دندان و دندان‌درد را کاهش می‌دهد.

لاغری و کاهش وزن

لوبیا سفید یکی از حبوبات کم‌کالری با مقادیر بالای فیبر است که باعث کاهش اشتها شده و با جلوگیری از پرخوری به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می‌کند.

معده و دستگاه گوارش

مقادیر بالای فیبر موجود در لوبیا سفید، باعث بهبود هضم غذا شده، خطر ابتلا به زخم معده را کاهش می‌دهد و برای سلامت دستگاه گوارش مفید است.

فیبر باعث تحریک حرکت مجرای روده بزرگ می‌شود و با سم‌زدایی و پاک‌سازی روده خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد.

یبوست و اسهال

مقادیر بالای فیبر موجود در لوبیا سفید به بهبود حرکات روده کمک کرده و خطر ابتلا به یبوست و اسهال را کاهش می‌دهد.

دیابت و قند خون

فیبر موجود در لوبیا سفید، باعث تثبیت سطح قند خون و انسولین شده و احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد. لوبیا سفید شاخص گلیسمی پایینی دارد، به کاهش قند خون در افراد دیابتی کمک کرده و علائم این بیماری را بهبود می‌بخشد.

اگر به دنبال کاهش قندخون خود هستید روش‌های خانگی کاهش قندخون را بخوانید.

آلزایمر و پارکینسون

مقادیر بالای فولات موجود در لوبیا سفید، باعث کاهش هموسیستئین خون شده و خطر ابتلا به زوال عقل، آلزامیر و پارکینسون را کاهش می‌دهد. تیامین موجود در لوبیا سفید، باعث افزایش برخی از نوروترانسمیترهای مورد نیاز برای تقویت حافظه شده و عملکرد شناختی مغز را بهبود می‌بخشد.

فشارخون و قلب

فولات موجود در لوبیا سفید، سطح هوموسیستئین خون را کاهش می‌دهد و از ابتلا به بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌کند. مقادیر بالای منیزیم موجود در لوبیا سفید، تنش و استرس رگ‌های خونی را بهبود می‌بخشد، باعث کاهش فشارخون بالا شده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته قلبی را کاهش‌ می‌دهد.

چربی و کلسترول خون

مقادیر بالای فیبر موجود در لوبیا سفید باعث کاهش‌ تری‌گلیسیرید و کلسترول بالای خون شده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

سرطان

مقادیر بالای منگنز، مس و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در لوبیا سفید، تاثیر رادیکال‌های آزاد بدن را کاهش‌داده و خطر ابتلا به سرطان را از بین‌ می‌برند.

منبع طبیعی و گیاهی پروتئین

لوبیا سفید، حاوی مقادیر بالای پروتئین است و یکی از بهترین منابع طبیعی و گیاهی پروتئین برای گیاهخواران و وگن‌ها محسوب می‌شود.

کم‌خونی

یکی از خواص لوبیا سفید برای سلامتی رفع کم خونی است. آهن و فولات موجود در لوبیا سفید با افزایش تولید گلبول‌های قرمز خون به درمان کم‌خونی کمک کرده و علائم کم‌خونی را بهبود می‌بخشند.

بدنسازی

لوبیا سفید یکی از بهترین انواع حبوبات برای بدنسازان و ورزشکاران محسوب می‌شود؛ مقادیر بالای فیبر موجود در لوبیا سفید به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند و پروتئین موجود در آن باعث تقویت ماهیچه‌ها و عضله سازی در بدنسازی می‌شود.

لوبیا سفید برای سلامتی

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب خواص باورنکردنی زعفران که باید بدانید! را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۰۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۷:۱۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۹ دی ۱۴۰۰ در ۲:۰۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۹ دی ۱۴۰۰ در ۹:۳۵ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۸ دی ۱۴۰۰ در ۴:۴۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…