با این ترفندها از ایجاد موهای زیرپوستی جلوگیری کنید!

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
موهای زیرپوستی یکی از مشکلات پوستی رایج است که خانم‌های زیادی را درگیر کرده است. در واقع نوعی فولیکول است که به جای اینکه بیرون پوست رشد کند داخل پوست می‌روید.
جلوگیری از موهای زیرپوستی

موهای زیرپوستی معمولا بعد از زدن موها با تیغ، وکس کردن یا استفاده از موچین برای خارج کردن مو به‌وجود می‌آیند. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم روش‌هایی که باعث جلوگیری از موهای زیرپوستی بدن می‌شوند را بگوییم.

چطور از به‌وجود آمدن موهای زیرپوستی جلوگیری کنیم؟

بیشتر کارشناسان معتقدند بهترین راه برای جلوگیری از موهای زیرپوستی لیزر موها است چون در این روش موها از ریشه از بین برده می‌شود. با این حال، اگر به هر دلیلی این روش جزو گزینه‌های شما نیست، می‌توانید با چند تغییر ساده در عادت‌های خود از ایجاد موی زیرپوستی جلوگیری کنید.

از یک تیغ تیز و فوم اصلاح استفاده کنید

اولین و مهم‌ترین نکته برای جلوگیری از موهای زیرپوستی این است که تیغ اصلاح شما نباید کند باشد. وقتی از تیغ کند استفاده می‌کنید، احتمال اینکه تیغ را چندین و چند بار روی پوست بکشید بیشتر می‌شود، مسئله‌ای که می‌تواند باعث تحریک و التهاب پوست و در نهایت ایجاد موی زیرپوستی شود. برعکس، یک تیغ تیز می‌توانید همه موها را با یک حرکت کوتاه کند. علاوه بر این، قبل از آنکه موها را با تیغ بزنید، حتما پوست خود را مرطوب کنید و فوم اصلاح به آن بزنید. قبل از انجام اصلاح پوست شما باید تمیز باشد. همچنین نکات شستن صورت را می‌توانید در مطلب ۸ نکته که هنگام شستشوی صورت نباید انجام دهید! را بخوانید.

جلوگیری از موهای زیرپوستی

برای جلوگیری از موهای زیرپوستی، قبل از زدن موها پوست را لایه برداری کنید

لایه‌برداری پوست باعث از بین رفتن سلول‌های قدیمی و خشک روی لایه بالایی پوست می‌شود. وقتی می‌خواهید موهای خود را بزنید، باید پوست را به گونه‌ای آماده کنید که آلودگی و سلول مرده‌ای درون منافذ پوست باقی نماند. برای این منظور، توصیه می‌شود قبل از زدن موها با تیغ، با یک برس مویی که موهای سفتی دارد را به صورت خشک روی پوست خود بکشید. علاوه بر این، ناحیه موردنظر را با شوینده‌های حاوی گلیکولیک اسید تمیز کنید.

در جهت رشد مو تیغ بزنید

اگر تیغ را به جای جهت مخالف در جهت رشد موها بکشید، این کار می‌تواند کمک کند تعداد موهای زیرپوستی به حداقل برسد. گرچه زدن تیغ در جهت مخالف امکان زدن موها از نقطه نزدیک‌تری را فراهم می‌کند، اما این کار می‌تواند باعث شود موها به جای آنکه به سمت سطح پوست رشد کنند، به داخل آن برگردند. بنابراین برای جلوگیری از موهای زیرپوستی بدن در جهت رشد مو تیغ بزنید.

جلوگیری از موهای زیرپوستی

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب رفع سفیدی مو با این روغن شگفت‌انگیز را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۸:۲۴ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۸:۵۸ ق٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۰:۰۱ ق٫ظ

  4. اکبری

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۹:۵۵ ب٫ظ

    یقین دارید اینکار موثراست،منکه شک دارم

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۹ ق٫ظ

      بله، با رعایت همه نکات گفته شده به نتیجه دلخواه خواهید رسید

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۶:۵۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…