۸ نکته طلایی در دکوراسیون داخلی خانه (بخش دوم)

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با رعایت قوانین دکوراسیون داخلی؛ علاوه بر ایجاد زیبایی، به چینش مفید فضای خانه‎ی خود کمک کنید.
دکوراسیون داخلی خانه

با توجه به اهمیتِ آگاهی از مباحث دکوراسیون داخلی خانه ، در گزارش پیشین به ۱۰ راهکار مهم برای دستیابی به خانه‎ای زیبا با چیدمان اصولی پرداختیم و در مطلب امروز نیز به ۸ نکته‎ی مهم در این زمینه اشاره خواهیم کرد.

استفاده از وسایل قدیمی و آنتیک

استفاده از وسایل آنتیک در بخش‎های مشخصی از خانه می‎تواند به متفاوت بودن دکوراسیون داخلی شما کمک کند. استفاده از اشیا قدیمی و خاص، اتمسفر خانه‎ی شما را به کلی عوض خواهد کرد.

دکوراسیون داخلی خانه

انتخاب فرش

استفاده از رنگ ها در جای جای خانه اهمیت بسیاری دارد، به همین منظور در مطلب قبلی نکاتی را درباره‎ی رنگ آمیزی سقف با شما در میان گذاشتیم و به اهمیت موضوع استفاده از رنگ ها در این بخش از خانه اشاره کردیم. در ادامه‎ باید بگوییم که انتخاب فرش نیز یکی از موارد مهم در دکوراسیون داخلی به حساب می آید. نوع فرشی که در خانه استفاده می کنید، به لحاظ رنگ‎بندی، طرح و هماهنگی باسایر اشیا منزل، باید مورد بررسی قرار گیرد.

دکوراسیون آپارتمان

دوری از دیوارها

در قوانین دکوراسیون داخلی مدرن ؛ ایجاد فاصله مابین دیوار و اشیا چیده شده یکی از موارد بسیار مهم به حساب می‎آید. با این حساب به جای چسباندن مبل ها و وسایل خود به دیوارها، آنها را با فاصله‎ای متناسب از هم بچینید.

دکوراسیون

هماهنگی در چیدمان میزها و صندلی ها

صندلی‎ها ومیزها زیبایی بخش دکوراسیون شما هستند؛ پس باید در انتخاب و چیدن آنها دقت کافی به خرج دهید. ایجاد هماهنگی بین رنگ و شکل عناصر یاده شده با سایر وسایل موجود در خانه بسیار مهم است، بنابراین سعی کنید که از وسیله‎ها و اشیا ناهماهنگ استفاده نکنید.

دکوراسیون خانه

وسایل قدیمی تان را بازسازی کنید

یکی از باورهای اشتباهی که در میان مردم وجود دارد این است که به محض خراب شدن وسایل خانه‎شان به جای تعمیر یا آنها را دور می‎ریزند یا با قیمت‎ بسیار پایین می‎فروشند. اما باید بدانید که با کمی خلاقیت و حوصله می‎توانید از وسایل کهنه‎ی خود دوباره استفاده کنید. بهترین راه حل موجود در این زمینه بازسازی وسایل و مبل های قدیمی است. مثلا می‎توانید با تغییر روکش‎های خراب شده‎ی آنها ظاهری زیبا بوجود بیاورید و مجددا از آنها استفاده کنید.

چیدمان منزل

استفاده از رنگ سفید

رنگ سفید بیش از تصور شما می‎تواند زیبایی آفرین باشد. استفاده از این رنگ، علاوه بر اینکه باعث می‎شود خانه شما بزرگتر دیده شود، با تمام وسایل چیدمانتان نیز به راحتی سِت می‎شود. به همین خاطر شاید در نگاه اول استفاده از این رنگ کار عاقلانه‎ای به حساب نیاید؛ اما با نگاه دوباره متوجه خواهید شد که رنگ سفید نیز همچون سایر رنگ ها زیبایی های مختص خود را دارد.

دکوراسیون با رنگ سفید

از شلوغی دیوارها بپرهیزید

دوری از تزیینات شلوغ و متراکم روی دیوارها باعث ایجاد آرامش می‎شود. از این رو تا جایی که می‎توانید استفاده ازتابلوها و یا اشیا تزیینی روی دیوارها را به حداقل برسانید.

دکوراسیون منزل

استفاده از کلکسیون ها در دکوراسیون داخلی خانه

استفاده از کلکسیون‎های خاص می‎تواند دکوراسیون‎تان را دستخوش تغییر کند. علاوه بر این وسایلی که شما با سلیقه خودتان در خانه می‎چینید نشان دهنده‎ی ذوق و هنر شماست.

دکوراسیون

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون، دکوراسیون، از  مجله دلتا دیدن کنید.

یک نظر

  1. بهرامی

    ۹ مهر ۱۳۹۸ در ۳:۱۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…