طرز تهیه هویج پلو بدون گوشت

0
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ترکیب عالی مواد غذایی در تهیه هویج پلو بدون گوشت باعث شده که طعم و مزه خوشایند و دلچسبی داشته باشد و نظر هرکس را به خود جلب کند.
هویج پلو مجلسی

هویج پلو بدون گوشت یک وعده غذایی کامل ولی با کالری پایین است که می‌توانید وقتی هوس غذای شیرین کرده‌اید این غذای خوشمزه را امتحان کنید. هویج پلو گیاهی برای افرادی که گیاه‌خوار هستند یا افرادی که نباید از گوشت قرمز یا مرغ استفاده کنند، یک پیشنهاد ویژه به شمار می‌رود. بعضی زمان‌ها لازم است که به جای گوشت قرمز یا گوشت سفید از غذاهای سبک و گیاهی استفاده شود. این غذا برای کسانی که رژیم لاغری دارند بسیار مناسب است. با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای هویج پلو بدون گوشت

  • پیاز ۱ عدد
  • قارچ ۵ عدد
  • برنج ۱ پیمانه
  • هویج ۱ عدد بزرگ
  • زرشک نصف استکان
  • شکر ۲ قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه و دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه هویج پلو بدون گوشت

طرز تهیه هویج پلو بدون گوشت

مرحله اول

ابتدا برنج را بشویید و در قابلمه‌ای مناسب بریزید و به آن آب اضافه کنید، در حدی که یک انگشت روی برنج آب داشته باشد و سپس روی حرارت ملایم قرار دهید تا نیم‌پز شود. پیاز را پوست گرفته و بشویید سپس روی تخته برش نگینی خرد کنید و کنار بگذارید. قارچ را بشویید و  به تکه‌های درشت یا ریز خرد کنید. هویج را شسته و با رنده ریز یا درشت رنده کنید. داخل یک استکان زعفران سابیده شده را بریزید و چند تکه یخ روی زعفران قرار دهید. زرشک را خیس و بعد از صافی رد کنید.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه کیک سیب و دارچین کافی‌شاپی بدون فر

مرحله دوم

پیاز‌های نگینی خردشده را در تابه مناسب با مقداری روغن زیتون تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سپس قارچ خردشده را همراه با زردچوبه و نمک و دارچین بریزید و با حرارت زیاد تفت دهید تا آب آن کشیده شود. هویج و زرشک را که از صافی رد کردید به مواد اضافه کنید و تفت دهید. سپس شکر را به مواد اضافه نمایید. دقت کنید زرشک‌ها نسوزند. در آخر مقداری زعفران دم‌کشیده را به مواد اضافه کنید و اجازه دهید مواد باهم ترکیب شوند.

مرحله سوم هویج پلو بدون گوشت

زمانی که آب برنج کم شد موادی را که با هم مخلوط کردید و تفت دادید به برنج اضافه کنید و خیلی آرام از زیر برنج هم بزنید تا مواد مخلوط شود و رنگ یکدستی بگیرد. سپس بقیه زعفران را روی برنج بریزید. در قابلمه را قرار دهید و اجازه بدید تا ۴۵ دقیقه دم بکشد. بعد از این زمان هویج پلو آماده شده است، آن را در ظرف مناسب بریزید و نوش جان کنید. البته طرز تهیه هویج پلو با گوشت هم در دلتامگ هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه حلوای کاکائویی

حلوا کاکائویی یا همان حلوا شکلاتی نوعی از حلوای پایه است و فقط در مواد اولیه حلوا، شکلات و…