ماجرای اسرارآمیز مومیایی ۱۵ سانتی چیست؟

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدت‌هاست که ماجرای مومیایی بسیار کوچکی به نام آتا ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده است.اما ماجرا چیست؟ آیا این مومیایی واقعا موجود فضایی است؟
کشف مومیایی کوچک و عجیب

در صحرای آتاکاما در شیلی بود که جسد مومیایی که بعد‌ها نام «آتا» روی او گذاشته شد کشف شد. در ابتدا تصور می‌شود که آتا احتمالا کودکی بین ۶ تا ۸ ساله بوده است. اسکار مونو از جویندگان گنج محلی کسی بود که در یک کلیسای متروکه در شهر لا نوریا آتا را کشف کرد. او آتا را در حالی پیدا کرد که درون کیسه‌ای چرمی قرار داشت. به دور مومیایی پارچه‌ای سفید با روبانی بنفش پیچیده شده بود. با مجله دلتا همراه باشید تا بیشتر با کشف مومیایی کوچک و عجیب آشنا شوید.

کشف مومیایی کوچک و عجیب

تا اینجا نکته ابهام برانگیزی وجود نداشت، اما شکل ظاهری مومیایی با جمجمه‌ای کشیده و حدقه چشمانی اریب و همینطور ۱۰ جفت دنده (به جای ۱۲ جفت معمولی در انسان‌های عادی) باعث شد تا بسیاری تصور کنند با یک موجود فضایی مواجه شده‌اند. به همین دلیل خیلی زود پای علاقه‌مندان به فرازمینی‌ها نیز به ماجرا باز شد. حتی مستندی به نام Sirius در رابطه با آتا ساخته شد. یکی از فرضیه‌هایی که در این مستند مطرح شد این بود که آتا احتمالا یکی از موجودات فضایی بوده که روزگاری به همراه سایر فرازمینی‌ها به سیاره‌ ما سفر کرده است.

آیا مومیایی ۱۵ سانتی، یک موجود فضایی است؟

هر چند در ابتدا حداقل تصور می‌شد که آتا متعلق به دوران‌های باستان باشد، اما بررسی‌های انجام گرفته این فرضیه را نیز رد کردند و مشخص شد قدمت این مومیایی ۱۵ سانتی‌متری در واقع به دهه ۱۹۷۰ باز می‌گردد. در همین حال، نکته دیگری که باعث شد ابهامات زیادی در مورد انسان بودن آتا به وجود بیاید آزمایش‌هایی بود که نشان می‌داد ۸ درصد از DNA او اصلا متعلق به انسان‌ها نیست. همین موضوع باعث شد تا بسیاری تصور کنند او یک موجود فضایی است.

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید، حتما مطلب مرد یخی ۵۳۰۰ ساله به حرف آمد! را بخوانید.

تحقیقات دانشمندان

با این حال، نهایتا تحقیقات دانشمندانی از دانشگاه استنفورد و دانشگاه کالیفرنیا نشان داد که آتا در حقیقت دختربچه‌ای بوده که بیش از ۴۰ سال قبل مرده است. آتا در هنگام مرگ به چندین بیماری ژنتیکی مبتلا بوده است. همچنین بیماری‌هایی همچون کوتاه قامتی (کوتولگی) و سایر اختلال‌های استخوانی نیز باعث جثه ریز او شده بودند. در همین حال، فرض محتمل این است که او یا نوزادی نارس بوده یا اینکه اندکی پس از تولد جان سپرده است.

15381146 616 1 ماجرای اسرارآمیز مومیایی ۱۵ سانتی چیست؟

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب تنها موزه‌ای در جهان که سر بریده انسان را به نمایش می‌گذارد! را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۹:۱۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۳:۳۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۷:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…