بهترین روش برای شستن لباس‌های بافتنی و پشمی

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
لباس‌های بافتنی از لباس‌های ضروری و پرکاربرد فصل سرما هستند که مانند بقیه لباس‌ها نیاز به شستن و لکه‌گیری دارند. روش شستن لباس بافتنی با شستن لباس‌های دیگر تا حدی متفاوت است.
شستن لباس بافتنی

لباس‌های بافتنی چون الیاف پشم طبیعی دارند، آسیب پذیری آن‌ها نسبت به بقیه لباس‌ها بیشتر است. با شستن لباس بافتنی ممکن است سایز آن تغییر کند و کوچک شود. در این مطلب از مجله دلتا با روش شستن لباس بافتنی و پشمی و لکه گیری آن آشنا می‌شوید.

بهترین روش شستن لباس بافتنی و پشمی

یکی از مواردی که مورد توجه است مراقبت از جنس و رنگ لباس زمستانی است. لباس‌های بافتنی معمولا از جنس پشم و یا ترکیب پشم با الیاف دیگر هستند که باعث گرم و نرم بودن آن‌ها می‌شود. یک قانون کلی در مورد شستن لباس‌های بافتنی و پشمی وجود دارد که هرگز نباید این لباس‌ها را با شوینده‌های آنزیم‌دار بشویید. علت آن این است که الیاف پشم بر پایه پروتئین هستند و این آنزیم‌ها پروتئین را در خود حل می‌کنند.

شستن لباس بافتنی

مراحل شستن لباس بافتنی

اگر ماشین لباسشویی شما تنظیمات خاصی برای لباس پشمی دارد از آن استفاده کنید و یا از دور کند ماشین لباسشویی بهره بگیرید. اگر چنین تنظیماتی در ماشین لباسشویی شما وجود ندارد درجه سرعت آن را در پایین‌ترین حالت ممکن قرار دهید چون چرخیدن سریع به الیاف پشمی به شدت آسیب می‌زند.
قبل از اقدام به شستن لباس بافتنی و پشمی ابتدا برچسب مراقبتی آن را به دقت بخوانید. دما و روش مناسب شستشو را پیدا کنید. سپس یک شوینده با فرمول مناسب که فاقد آنزیم بوده و ملایم باشد انتخاب کنید و فرآیند شستشو را انجام دهید.

شستن لباس بافتنی

بعد از شستن لباس بافتنی ترجیحا از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده نکنید. لباس را از ماشین خارج کرده و با دست آرام فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس آن را روی یک حوله تمیز پهن کنید. حوله را همراه با لباس رول کنید تا آب آن گرفته شود.

از آویزان کردن لباس‌های بافتنی اجتناب کنید چون پشم خیس سنگین است و وزن زیادی را به الیاف لباس وارد می‌کند. لباس را افقی روی سطح یک حوله خشک قرار دهید تا به تدریج و با جریان هوا خشک شود.

بافتنی‌های ریز

برای شستن لباس بافتنی ظریف که امکان شستن آن در ماشین لباسشویی وجود ندارد یک تشت را با آب ولرم پر کنید. کمی شوینده ملایم فاقد آنزیم و یا مایع ظرفشویی در آن بریزید. لباس بافتنی را در تشت قرار دهید و آرام داخل آن بچرخانید و با دست ماساژ دهید. سعی کنید روی نقاط لکه‌دار یا کثیف تمرکز کنید. وقتی از تمیز شدن لباس مطمئن شدید آن را با آب ولرم آبکشی کنید.

شستن لباس بافتنی

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب خانم‌های ریز نقش چه لباسی بپوشند؟ را مطالعه کنید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۰۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۷:۴۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۷:۳۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۶ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۱ ق٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۷:۵۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…