۴ نکته کلیدی استفاده از چوب در دکور منزل

۳
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقش و تاثیر چوب در دکوراسیون داخلی بر دید هیچ طراح و علاقه‌مند به دکوراسیون داخلی پوشیده نیست. چوب به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد در معماری داخلی بسیار محبوب است.
تاثیر چوب در دکوراسیون داخلی منزل

همانطور که مطلع هستید چوب از دیرباز یکی از مصالح اصلی و محبوب در ساختمان‌سازی محسوب شده و به‌عنوان یک متریال مهم در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم تا در خصوص تاثیر چوب در دکوراسیون داخلی منزل و علت محبوبیت و قابلیت آن سخن بگوییم.

تاثیر بر سلامتی و بهداشت

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که خانه سالم مانند غذا و ورزش می‌تواند بر سلامتی انسان تاثیر بگذارد. از آنجایی که چوب عنصری است که به‌طور مستقیم از طبیعت سبز گرفته شده است انرژی گرم طبیعت را به همراه دارد. چنانچه خانه‌ای بر اساس اداوت چوب ساخته و تزیین شده باشد می‌تواند احساس سلامتی و آرامش در طبیعت بودن را به ساکنین خود هدیه دهد.

تاثیر چوب در دکوراسیون داخلی منزل

مقاوم بودن در برابر حریق

علی رغم تصور عموم، چوب در مقابل حرارت مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد. به محض اینکه در مقابل گرمای حریق قرار گیرد خشک و مستحکم‌تر می‌شود. بنابراین از این جهت چوب مصالح بهتری به‌شمار می‌آید. نکات بیشتر در مورد دکوراسیون منزل با چوب را در مطلب تاثیر دکوراسیون‌های چوبی بر کاهش استرس بخوانید.

مقاوم بودن در برابر حریق

صرفه‌جویی در مصرف انرژی گرمایشی و سرمایشی

از آنجایی که چوب در مقابل حرارت مقاومت بیشتری نسبت به فولاد دارد. همچنین از عایق حرارتی نیز بوده و سازه‌هایی که با چوب ساخته شده‌اند به نسبت سازه هایی که با فولاد ساخته شده‌اند اتلاف انرژی و حرارت کمتری دارند. از این رو در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود و مقرون‌به‌صرفه هستند.

صرفه‌جویی در مصرف انرژی گرمایشی

عایق حرارتی و برودتی

یکی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های برجسته‌ای که موجب تاثیر چوب در دکوراسیون داخلی منزل شده است، قابلیت عایق پذیری آن است. چوب به دلیل دارا بودن منافذ هوا در درونش این قابلیت را پیدا کرده که نوسانات کمتری داشته باشد. از همین رو به‌عنوان یک متریال عالی در کف ساختمان به‌عنوان کفپوش و همچنین در دیوارها به‌عنوان عایق حرارتی مورد استفاده طراحان داخلی قرار گرفته است.

تاثیر چوب در دکوراسیون داخلی منزل

پیشنهاد مطالعه: مطلب با ساعت دیواری دکور منزل را مدرن کنید را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۴۰۰ در ۱:۱۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…