روش‌های فوق‌العاده موثر در درمان تیرگی پوست

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دچار تیرگی پوست شده‌اید و پوست شما درخشندگی خود را از دست داده‌ و کدر به‌نظر می‌رسد، حتما برای شما این سوال پیش می‌آید که علت چیست؟
درمان تیرگی پوست

کدر شدن پوست می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و درمان تیرگی پوست صورت نیز وابسته به تشخیص درست چگونگی بروز مشکل است. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی روش‌های توصیه‌شده توسط متخصصان پوست برای برگرداندن درخشش طبیعی پوست می‌پردازیم.

۶ راهکار برای درمان تیرگی پوست

با پوست خود با ملایمت و مهربانی رفتار کنید

حتما می‌دانید که باید هر شب آرایش و آلودگی‌هایی که باعث بسته‌شدن منافذ پوست می‌شود را به‌طور کامل پاک کنید. اما نکته‌ مهم در این‌باره این است که باید این کار را با ملایمت انجام دهید. از اسکراب‌های ناملایم و صابون‌های خشک‌کننده‌ پوست دوری کنید، این کار باعث تحریک، شکاف‌های ظریف، قرمزی، جراحت، سفت شدن و پوسته‌پوسته شدن پوست می‌شود.

درمان تیرگی پوست

از تماس پوست با آب داغ اجتناب کنید

رفتار ملایم با پوست همچنین شامل اجتناب از تماس پوست با آب داغ یا صابون‌های ناملایم نیز می‌شود. آب داغ می‌تواند چربی‌های طبیعی پوست را از بین ببرد و این موضوع می‌تواند باعث خشکی و تحریک پوست شود. آب داغ همچنین باعث اتساع رگ‌های سطحی پوست شده و منجر به قرمز شدن موقت آن می‌شود. به جای آب داغ، صورت خود را با آب ولرم بشویید.

درمان تیرگی پوست با لایه‌‌برداری

لایه‌‌برداری منظم پوست، کلید داشتن پوستی درخشان است. جمع شدن سلول‌های مرده پوستی روی لایه‌های بیرونی، باعث کدر شدن و تیرگی پوست و حتی مسدود شدن منافذ پوست می‌شود. لایه‌برداری منظم پوست می‌تواند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند. لایه‌برداری همچنین به نرم و درخشان شدن پوست، کاهش ظاهر خطوط ظریف و یکنواخت کردن بافت آن کمک می‌کند.

درمان تیرگی پوست

درمان تیرگی پوست با سرم صورت

سرم‌های صورت حاوی سطح بالایی از ترکیباتی هستند که به روشن شدن پوست، افزایش آبرسانی و کاهش چین و چروک کمک می‌کنند. سرم‌ها به سرعت جذب پوست می‌شوند، به همین دلیل می‌توانید یک یا دوبار در روز و پس از شستشوی صورت از آن‌ها استفاده کنید.

توصیه می‌شود از سرم پوست صورتی که حاوی ترکیبات ویتامین C، ویتامین B3، فرولیک اسید و رزوزاترول هستند، استفاده کنید.

ماسک صورت را فراموش نکنید

استفاده‌ هفتگی از ماسک صورت، یک ابزار عالی دیگر برای درخشان کردن پوست است. به دنبال ماسک‌هایی باشید که حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان‌ها، هیالورونیک اسید، شی باتر و سایر ترکیبات آبرسان و روشن‌کننده پوست هستند.

به‌طور کلی می‌توانید یک تا سه بار در هفته برای رفع تیرگی پوست از ماسک صورت استفاده کنید. البته این موضوع به ماسک و نوع پوست شما نیز بستگی دارد.

درمان تیرگی پوست

تا می‌توانید از مرطوب‌کننده استفاده کنید

مرطوب کردن پوست دو بار در روز و با یک محصول مناسب، می‌تواند به حفظ سلامت پوست و درمان انواع مختلف درماتیت کمک کند. مرطوب‌کننده می‌تواند سد دفاعی پوست را ترمیم و از آن محافظت کند. هنگام خرید مرطوب‌کننده در ترکیبات آن، به دنبال سرامیدها باشید‌.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب زیرسازی آرایش برای درخشش صورت را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۵:۰۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۲۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۳:۵۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۷:۳۲ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۹:۱۹ ب٫ظ

    فوق العاده عالی

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۱ ق٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۷:۵۳ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۱:۰۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…