سازه‌ای که می‌تواند تحولی بزرگ را رقم بزند

۹
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بالاخره انتظار‌ها به پایان رسید و تلسکوپ فضایی جیمز وب چندی پیش زمین را به مقصد فضا ترک کرد. ناسا برای ساخت این سازه حدود ۱۰ میلیارد دلار هزینه کرده است.
تلسکوپ فضایی جیمز وب

ناسا چندی پیش تلسکوپ جیمز وب را با موفقیت به فضا پرتاب کرد. با مجله دلتا همراه باشید تا بیشتر با تلسکوپ فضایی جیمز وب آشنا شوید.

تلسکوپ فضایی جیمز وب

این تلسکوپ فضایی پس از طی مسیر معین و باز شدن در مکان تعیین شده اطلاعات بسیار گسترده و جامعی را درباره حیات در سیارات دیگر به سیاره زمین ارسال خواهد کرد. حتی داده‌هایی در مورد منشا پیدایش کیهان نیز به زمین مخابره خواهد کرد.

این وسیله سوار بر موشک «آریان ۵» از پایگاه فضایی اروپا در گویان فرانسه، مستعمره‌ای در شمال آمریکای جنوبی، به فضا ارسال شد. مدت زمان سفر این تلسکوپ ۲۶ دقیقه است. احتمالا حدود یک ماه طول خواهد کشید تا جیمز وب به مقصد نهایی خود برسد.

محل استقرار این تلسکوپ فضایی

تلسکوپ جیمز وب در فاصله حدود ۱ میلیون و ۶۱۰ هزار کیلومتری مستقر می‌شود. تصاویر دوربین‌های متصل به تلسکوپ جدایی این وسیله را از موشک نشان می‌دهند. طبق گزارش‌ها تلسکوپ فضایی جیمز وب هم اکنون در حال حرکت به سمت مسیر مشخص شده است. تاکنون هیچ موردی از اختلال در حرکت این تلسکوپ گزارش نشده است. پس از رسیدن به مقصد نهایی و باز شدن تجهیزات، جیمز وب ماموریت فضایی و اصلی خود را شروع می‌کند. ۳۰ سال پیش نهاد‌های حوزه فضا و نجوم از جمله سازمان فضایی آمریکا و اروپا تولید این تلسکوپ را آغاز کردند.

ماموریت فضایی

سازه‌ای که می‌تواند تحول بزرگی در حوزه هوا و فضا ایجاد کند. طبق اعلام سخنگوی ناسا این ماموریت نیم قرن پس از ماموریت آپولو ۸ انجام شد. در آن زمان فضانوردان روز کریسمس را از ماه تبریک گفتند. مسئولین ناسا تصمیم گرفتند برای گرامیداشت نام یکی از بنیانگذاران ماموریت‌های آپولوی ماه، جیمز وب را به عنوان اسم این تلسکوپ انتخاب کنند. این تلسکوپ ۶۲۰۰ کیلوگرم وزن و آینه‌های ۶.۵ متری دارد. گمان می‌رود که جیمز وب ۱۰ سالی را در فضا بگذراند.

15361641 191 سازه‌ای که می‌تواند تحولی بزرگ را رقم بزند

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب قوانین عجیبی که باورتان نمی‌شود واقعی باشند  را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۱۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ دی ۱۴۰۰ در ۹:۱۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ دی ۱۴۰۰ در ۸:۲۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۸ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۵:۴۷ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۵:۳۵ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۷ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۳ ق٫ظ

      ممنونم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…