زیرسازی آرایش برای درخشش صورت

۱۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زیرسازی آرایش یعنی کارهایی که در زیر آرایش باید انجام داد تا زمینه را برای یک میکاپ فوق‌العاده آماده کرد. در کل به کارهایی که پوست شما را برای آرایش آماده می‌کند، زیرسازی گفته می‌شود.
زیرسازی آرایش صورت

در صورتی که می‌خواهید یک آرایش ماندگار و بادوام داشته باشید باید مراحل زیرسازی آرایش صورت را رعایت کنید. اگر به اصولی که در این مطلب از مجله دلتا برای شما توضیح می‌دهیم دقت کنید، یک آرایش طبیعی و جذاب خواهید داشت.

مراحل زیرسازی آرایش صورت

لایه‌برداری پوست

پوست همیشه در حال تولید سلول‌های زنده است و سلول‌های مرده بصورت پوسته پوسته روی پوست ظاهر می‌شوند. طبیعی است که آرایش روی سلول‌های مرده پوست ننشسته و جلوه زیبایی نخواهد داشت. بهترین راه برای برداشتن سلول‌های مرده، لایه‌برداری و اسکراب صورت است.

زیرسازی آرایش صورت

شستن صورت، مهم‌ترین مرحله زیرسازی آرایش صورت

قبل از انجام آرایش، باید پوست را از هر آلودگی و چربی پاک کرد. اگر از روز قبل آرایشی روی پوست خود دارید ابتدا آن را با پاک‌کننده آرایش صورت پاک کرده و بعد از اینکه آرایش پاک شد، با شوینده صورت مناسب پوست خود به خوبی شستشو دهید.

استفاده از آبرسان و مرطوب‌کننده

بعد از اینکه پوست لایه‌برداری شد و به خوبی با شوینده مناسب پوست صورت، پاک شد باید به سراغ کرم‌ آبرسان و مرطوب‌کننده بروید. پوست بعد از شستن کمی احساس خشکی می‌کند، بنابراین باید مقداری آبرسان و مرطوب‌کننده روی پوست استفاده نمود. بعد از زدن کرم‌ها کمی صبر کنید و آن را روی پوست ماساژ دهید تا به خوبی جذب شود.

زیرسازی آرایش صورت

استفاده از پرایمر

برخی افراد از کم دوام بودن آرایش خود به‌خصوص کرم پودر گلایه دارند. اگر شما هم می‌خواهید دوام آرایش پوست شما افزایش یابد حتما باید از یک پرایمر خوب در زیرسازی آرایش صورت خود استفاده کنید. وظیفه پرایمر این است که چروک‌های سطحی و  منافذ پوست را پر کرده و سطح پوست صورت را صاف و یکدست کند.

از کرم پودر استفاده کنید

بعد از اینکه مراحل بالا به درستی انجام شد و زیرسازی پوست به خوبی صورت گرفت حالا نوبت زدن کرم پودر است. یک کرم پودر خوب می‌تواند به پوشاندن لکه‌ها و شفافیت بخشیدن به پوست صورت شما کمک شایانی کند. جالب است بدانید برخی کرم پودرها حاوی ضدآفتاب و مرطوب‌کننده هستند. یعنی با استفاده از این کرم‌ها دیگر نیازی به زدن ضدآفتاب ندارید.

زیرسازی آرایش صورت

استفاده از کانسیلر در زیرسازی آرایش صورت

اگر ایراداتی مانند گودی و سیاهی زیر چشم یا جای جوش شما با کرم پودر قابل پوشاندن نیست یک راه بسیار کارآمد استفاده از کانسیلر است. شما ابتدا باید کانسیلر مناسب پوست خود را انتخاب کرده و آن را بعد از کرم پودر در قسمت مورد نظر استفاده کنید.

در آخر از فیکساتور استفاده نمایید

برای استفاده از اسپری فیکساتور کافیست آن را در فاصله ۲۰ سانتی‌متری صورت گرفته و قوطی را در جهت حرکت نوشتن حروف X و T روی صورت حرکت دهید و اسپری کنید. به این صورت آرایش شما دوام بیشتری پیدا خواهد کرد.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب ۵ عادت بد در آرایش کردن و مراقبت از پوست را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۲۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ دی ۱۴۰۰ در ۵:۵۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۷:۵۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ دی ۱۴۰۰ در ۸:۵۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۹ دی ۱۴۰۰ در ۱:۵۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۹ دی ۱۴۰۰ در ۹:۳۷ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۸ دی ۱۴۰۰ در ۴:۵۲ ب٫ظ

    عالی و مفید

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۹ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۸ ق٫ظ

      از همراهی شما سپاسگزارم

      پاسخ

  8. ناشناس

    ۸ دی ۱۴۰۰ در ۴:۴۷ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۸ دی ۱۴۰۰ در ۲:۲۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…