روش‌های خانگی کاهش قندخون

۱۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دیابت یا بیماری قند یکی از اختلالات سوخت‌ و ساز در بدن است که در آن توانایی تولید هورمون انسولین در بدن از بین رفته یا بدن در برابر انسولین مقاوم می‌شود، بنابراین انسولین نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد.
دمنوش های مفید برای قندخون

امروزه برای درمان دیابت از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود، مصرف داروهای گیاهی یکی از بهترین روش‌های درمان دیابت است که عوارض جانبی به همراه ندارد. مجله دلتا در این مطلب، خواص و طرز تهیه برخی از نوشیدنی‌ها و دمنوش های مفید برای قندخون را برای شما گردآوری کرده است، همراه ما باشید.

دمنوش نعناع و عسل

محققان می‌گویند که‌برگ نعناع یکی از بهترین گیاهان دارویی برای کاهش قند خون و درمان دیابت نوع دو است. در واقع نعناع با اثر بر روی پانکراس، تولید انسولین را افزایش داده و باعث کاهش قند خون می‌شود.

طرز تهیه

یک قاشق چای‌خوری نعناع خشک‌شده را به یک لیوان آب جوش اضافه کنید و بگذارید ۵ دقیقه بماند تا دم بکشد،۲ قاشق غذاخوری عسل طبیعی به آن اضافه کنید و هرروز در صبح ناشتا بنوشید.

مطلب خواص شگفت‌انگیز چای عسل و دارچین را حتما بخوانید.

دمنوش نعناع

چای جینسنگ

چای و دمنوش جینسینگ حساسیت به انسولین را کاهش می‌دهد. این دمنوش یکی از بهترین داروهای گیاهی برای کاهش قند خون و درمان دیابت نوع ۲ محسوب می‌شود.

طرز تهیه

ریشه جینسنگ را بردارید و ۳ گرم از آن را در یک لیوان آب جوش ریخته و بگذارید ۵ دقیقه بماند تا دم بکشد، از صافی رد کنید و هر روز این دمنوش را استفاده کنید.

دمنوش زنجبیل

یکی از دمنوش های مفید برای قندخون زنجبیل است. زنجبیل یکی از بهترین داروهای گیاهی و طبیعی برای افزایش تولید انسولین، کاهش قند خون و درنتیجه درمان دیابت شناخته می‌شود.

طرز تهیه

یک‌بند انگشت ریشه زنجبیل تازه را برداشته و پوست آن را جدا کنید و در یک لیوان آب جوش بیندازید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند تا دم بکشد سپس یک قاشق چای‌خوری عسل طبیعی به آن اضافه کرده و هرروز بنوشید.

دمنوش زنجبیل

نوشیدنی برگ گل ختمی

برگ‌های گل ختمی حاوی مقادیر بالای فرولیک اسید هستند که با افزایش انسولین به کاهش قند خون کمک می‌کنند، نوشیدنی گل ختمی یکی از بهترین روش‌های طبیعی برای درمان دیابت نوع دو محسوب می‌شود.

طرز تهیه

برگ‌های گل ختمی را تمیز بشویید و با یک لیوان آب در مخلوط‌کن بریزید تا ترکیب شود، به مدت ۸ روز صبح ناشتا یک قاشق غذاخوری از این ترکیب را به یک لیوان آب اضافه کنید و بنوشید.

بامیه و آب برنج

مقادیر بالای فیبر موجود در بامیه با کاهش قند خون می‌تواند به پیشگیری و درمان دیابت کمک کند.

طرز تهیه

پنج عدد بامیه متوسط را حلقه‌حلقه ببرید، یک فنجان برنج را با مقداری آب بپزید و سپس از صافی رد کنید و در یک لیوان بریزید، قطعات بامیه را به آن اضافه کرده و بگذارید یک‌شب در دمای محیط بماند. هرروز صبح این نوشیدنی را به‌صورت ناشتا بنوشید.

نوشیدنی تخم گشنیز، تخم شنبلیله، رازیانه، زیره سبز و پودر زردچوبه

نوشیدنی حاصل از ترکیب تخم گشنیز، تخم شنبلیله، رازیانه، زیره سبز و پودر زردچوبه که به نام ترکیب آیورودا نامیده می‌شود، بسیار به کاهش قند خون کمک می‌کند.

طرز تهیه

یک قاشق چای‌خوری از تمام مواد را با هم ترکیب کرده و به یک لیوان آب اضافه کنید و هرروز دو بار قبل از صبحانه و شام استفاده کنید. بعد از ۳ روز حتما سطح انسولین و گلوکز خون خود را بررسی کنید.

دمنوش های قندخون

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب ۹ خاصیت معجزه‌آسای بادام درختی که نمی‌دانید! را بخوانید.

۱۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۱۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۷ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۴۰۰ در ۲:۱۶ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۸:۰۳ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۹ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۹:۵۲ ب٫ظ

    عالی بود 😍

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۶ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۱ ق٫ظ

      ممنون از نظر شما🌹

      پاسخ

  11. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۹ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۶ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۰ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما🌹🌹

      پاسخ

  12. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۷:۱۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…