از بین بردن سفیدی مو با این روغن

1
10
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خواص روغن سیاه دانه برای سفیدی مو، به نوعی نویدبخش رفع سفیدی مو برای همیشه است. همچنین می‌توان به رویش مجدد مو با روغن سیاه دانه اشاره نمود.

اگر به دنبال یک روش طبیعی و بدون استفاده از داروهای شیمیایی برای رفع سفیدی مو سر هستید، پیشنهاد می شود خواص روغن سیاه دانه برای سفیدی مو را جدی بگیرید و با نحوه استفاده از روغن سیاه دانه برای مو آشنا شوید. در این مطلب از مجله دلتا به خواص روغن سیاه دانه برای مو می‌پردازیم.

خواص روغن سیاه دانه برای رفع سفیدی مو

سپیدی زودرس مو در افرادی که سن پایینی دارند و جوان به حساب می‌آیند، اتفاقی ناراحت کننده است. به گونه‌ای که به دنبال راه‌حلی برای رفع بروز پیری زودرس در موها هستند. متخصصان تغذیه و زیبایی توانستند خواص روغن سیاه دانه برای سفیدی مو را کشف کرده و از این روغن برای رفع سفیدی مو سر بهره ببرند.

رفع سفیدی مو

خواص روغن سیاه دانه برای سفیدی مو، از وجود مواد مغذی معدنی و ویتامین‌ها برای تغذیه مناسب مو در سیاه دانه سرچشمه می‌گیرد. این مواد مغذی عبارتند از مس، منگنز، کلسیم، منیزیم، آهن، روی، فسفر، ویتامین B1، اسیدهای آمینه، سلنیوم، ملانین و فیبر رژیمی. این ترکیبات در کنار هم در رفع سفیدی مو بسیار موثر هستند.

در طب سنتی سیاه دانه یک ماده غذایی قوی برای ضد پیری شناخته شده است. روغن سیاه دانه به دلیل داشتن ملانوسیت برای تولید ملانین، یعنی رنگدانه‌ای که مسئول رنگ مو و مراقبت از پوست هستند، پوسته سر را تحریک و از سفیدی زودرس مو جلوگیری می‌کنند. رفع سفیدی مو با سیاه دانه امکان پذیر است زیرا آنتی اکسیدان‌های موجود در سیاه دانه رادیکال‌های آزادی که روی سفیدی مو و پیری زودرس پوست اثر دارند را خنثی کرده و در تقویت رنگدانه‌های مو بسیار موثر است.

مطلب پیشنهادی:  آبشار شوی؛ جادویی‌ترین آبشار ایران!

رفع سفیدی مو

نحوه استفاده از روغن سیاه دانه برای مو

خواص روغن سیاه دانه برای سفیدی مو به اندازه‌ای است که این دانه‌های معطر و پر از روغن را در صدر استفاده محصولات آرایشی و بهداشتی قرار داده است. نحوه استفاده از روغن سیاه دانه برای مو به این شکل است که موها و پوست سر خود را با این روغن ماساژ دهید. یک شبانه روز اجازه دهید این روغن روی موهای شما بماند، سپس آن را با آب گرم بشویید.

یک روش مناسب برای استفاده از روغن سیاه دانه برای مو کاربرد روغن زیتون همراه روغن سیاه دانه برای رفع سفیدی مو است. هر روز موهای خود را با این ترکیب ماساژ دهید. بعد از یک ساعت با آب گرم شسته و کم کم منتظر تغییر سفیدی رنگ موها باشید.

یک نظر

  1. ناهید

    27 فروردین 1403 در 7:41 ق.ظ

    سلام شکی نیست این روش تاثیر گذار است کلا روغنهای گیاهی بنوعی در رفع مشکلات متععد مفید هستند اما فکر کنم روغن سیاهدانه برای سفیدی در سنین جوان اثر بخش است آیا در سنین بالای ۵۰ سال هم تاثیری دارد ممنون میشم پاسخ سوالم را بدهید سپاس

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

در جست‌وجوی گنج: گوی طلایی شاه عباس کجاست؟

گنج های گمشده ایرانتخیل بسیاری از افراد در سراسر جهان را به خود جلب کرده است. این گنج‌ها ب…