روش‌های خانگی و آسان درمان جای جوش

۱۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
درمان جای جوش یکی از آن مسائلی است که وقتی جلوی آینه می‌روید، ممکن است برای چند دقیقه ذهن شما را مشغول کند. اگر پوست شما مستعد جوش زدن هم باشد که دیگر بدتر!
درمان خانگی جای جوش

برای بهبود جای جوش‌ها روش‌های مختلفی وجود دارد. درمان خانگی جای جوش و درمان جای جوش با طب سنتی، از رایج‌ترین این روش‌ها هستند. برای آن‌که بدانید چگونه به بهترین شکل جای جوش‌ها را درمان کنید، تا انتهای این مطلب از مجله دلتا همراه ما باشید.

راه‌های درمان خانگی جای جوش

شستن صورت

یکی از دلایل جوش‌زدن پوست و ماندن جای آن، چربی پوست است. این مسئله برای افرادی که پوست چربی دارند ممکن است بیشتر از بقیه مشاهده شود. اگر از آن دسته افرادی هستید که پوست آن‌ها زیاد عرق می‌کند، باید شست‌وشوی پوست صورت و بدن خود را جدی بگیرید. موادی که توسط عرق از بدن دفع می‌شوند، می‌توانند اوضاع را بدتر کنند. در این شرایط، زمان بیشتری نیاز است تا جای جوش‌ها از بین برود و پوست صورت شما یکدست و صاف شود. برای درمان جای جوش و جلوگیری از به‌وجودآمدن آن‌ها، بهتر است که دو بار در روز پوست صورت خود را بشویید.

درمان خانگی جای جوش

درمان خانگی جای جوش با استفاده از آب خیار

برای برطرف کردن جای جوش می‌توانید از آب خیار استفاده کنید. تونرهای پوستی طبیعی مثل آب خیار می‌توانند در بهبود کیفیت پوست شما تاثیر بسزایی داشته باشند. خیار می‌تواند التهاب پوست شما را کاهش دهد، پوست شما را تسکین دهد و زخم‌ها یا جای جوش‌ها را ترمیم کند. برای ترمیم جای جوش می‌توانید پوست خیار را روی جای جوش‌ها بگذارید. خاصیت ترمیم‌کنندگی و شفاف‌سازی آب خیار شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین یکی از مواردی است که برای درمان جای جوش با طب سنتی و خانگی استفاده می‌شود. این ماده خاصیت لایه‌برداری خوبی دارد، به همین دلیل به‌عنوان یک درمان خانگی جای جوش می‌توانید از آن استفاده کنید.

جوش شیرین برای ترمیم جای جوش به این شکل عمل می‌کند که بافت تیره و جای جوش‌ها را از روی پوست می‌ساید. برای برطرف کردن جای جوش با استفاده از جوش شیرین، می‌توانید آن را با سدیم کربنات و گلاب یا آب مخلوط کنید. در نهایت ترکیب این مواد به‌شکل خمیری درمی‌آید که می‌توانید روی پوست خود و روی جای جوش‌ها بمالید.

درمان خانگی جای جوش

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب ۵ عادت بد در آرایش کردن و مراقبت از پوست را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۱۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۴۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ دی ۱۴۰۰ در ۸:۵۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ دی ۱۴۰۰ در ۸:۵۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۷ دی ۱۴۰۰ در ۸:۴۲ ق٫ظ

    خیلی ممنون از مطلب مفیدتون

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۷ دی ۱۴۰۰ در ۹:۱۰ ق٫ظ

      از همراهی شما سپاسگزارم

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۸ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۵:۰۶ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۵:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…