کالیفرنیای ایران کجاست؟

۹
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جیرفت را نگین خاورمیانه و کالیفرنیای ایران می‌نامند. به علت این‌که در این شهر فقط 6 ساعت زمستان وجود دارد که کالیفرنیای آمریکا نیز این‌گونه است.
جاذبه های گردشگری در جیرفت

بسیاری تصور می‌کنند حلقه گمشده بشریت با کشف اسرار تمدن جیرفت پیدا شده است. آب و هوای خاص جیرفت که آن را به کالیفرنیای ایران معروف کرده، سبب شده طبیعت جیرفت جذاب باشد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری در جیرفت آشنا شوید.

جاذبه های گردشگری در جیرفت

آبشار آبسر

آبشار آبسر از مقاصد طبیعت‌گردی و جاذبه‌ های گردشگری در جیرفت به شمار می‌آید و در ارتفاعات منطقه بحر آسمان، در روستای سید مرتضی از توابع بخش ساردوئیه و دهستان هنزا، در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان رابر واقع شده است. با ۲۵ متر ارتفاع، آبشار در میان دو دیواره سنگی تیره‌رنگ جریان دارد و پس از برخورد با صخره‌های دیواره‌ها، به حرکت خود در میان تکه سنگ‌های کوچک و بزرگ ادامه می‌دهد. وجود خزه‌ها و سایر گیاهان خودرو روی صخره‌های اطراف آبشار و لابه‌لای آن‌ها، چهره زیبای آبشار را بدون نقص می‌کند. در ضمن چشمه‌های فراوان یکی دیگر از مواهب الهی این منطقه هستند.

دیدنی های جیرفت

غار شعیب

غار شعیب در ۱۸ کیلومتری غرب جیرفت و در منطقه‌ای به نام مارون قرار دارد. به اعتقاد مردم بومی منطقه این غار همان غار اصحاب کهف است. همچنین عده‌ای بر این عقیده هستند که شعیب نام عارفی بود که در این حوالی زندگی می‌کرد و برای عبادت به این غار رفت‌ و آمد داشت. در هر حال این غار از جاذبه های گردشگری در جیرفت محسوب می‌شود و مورد احترام اهالی منطقه است.

دیدنی جیرفت

شهر دقیانوس

شهر دقیانوس تنها افسانه‌ دوران کودکی نیست؛ بلکه تمدنی باشکوه و باعظمت است که چندین هزار سال قدمت دارد و در میان خاک‌های جیرفت مدفون شده بود.

جیرفت

منطقه دلفارد

منطقه دلفارد که با نام‌‌های روستای دلفارد و دره دلفارد نیز شناخته می‌شود، در ۲۵ کیلومتری شمال جیرفت و ۱۸۶ کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد و با ده‌ها آبشار، چشم‌اندازهای زیبا، رودخانه، گل‌های رنگارنگ و هزاران هکتار باغات سرسبز، یکی از زیباترین روستاهای گردشگری استان کرمان و جاهای دیدنی جیرفت است. همچنین از این منطقه به‌عنوان یکی از  قطب‌های اکوتوریسم و از ذخیره‌گاه‌های اصلی گیاهی و جانوری استان یاد می‌شود.

csa 1 کالیفرنیای ایران کجاست؟

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۲۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۳:۲۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۹:۵۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۷:۲۸ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۸ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۱ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۱ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۷:۴۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…