۹ خاصیت معجزه‌آسای بادام درختی که نمی‌دانید!

۱۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بادام درختی یکی از محبوب‌ترین انواع آجیل در دنیا است که فواید و مزایای فراوانی برای سلامتی، به‌ویژه سلامت قلب به همراه دارد.
فواید بادام درختی برای سلامتی

مصرف بادام درختی برای افزایش گردش خون، تقویت استخوان‌ها، محافظت از پوست، کمک به هضم غذا، کنترل سطح قند خون و غیره بسیار مفید است. مجله دلتا در این مطلب شما را با برخی از مهم‌ترین فواید بادام درختی برای سلامتی آشنا می‌کند.

بادام درختی، آجیلی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها

بادام درختی منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است. همچنین، بادام درختی حاوی مقدار زیادی ویتامین E است که نوعی آنتی‌اکسیدان است. پژوهش‌ها نشان می‌دهند مصرف بیشتر ویتامین E با ریسک کمتر بروز بیماری‌های قلبی، سرطان و آلزایمر مرتبط است.

بادام درختی و کنترل قند خون

بادام درختی و به‌طور کلی آجیل‌ها دارای مقادیر کمی کربوهیدرات هستند. از طرف دیگر این خوردنی‌های جذاب، میزان زیادی پروتئین و چربی‌های سالم و فیبردارند. به همین دلیل، برای افرادی که قند خون بالایی دارند، و به‌ویژه افراد مبتلابه دیابت، مصرف آجیل و بادام درختی در برنامه غذایی می‌تواند بسیار مفید باشد.

کنترل و تنظیم فشارخون با بادام

تحقیقات نشان می‌دهند که نقش منیزیم در بدن فقط به تنظیم قند خون محدود نمی‌شود و کمبود آن در بدن ارتباط زیادی با فشارخون دارد. فشارخون بالا یکی از عوامل اصلی در بروز حملات قلبی، سکته و نارسایی کلیه است. خوردن بادام درختی و گنجاندن آن در برنامه‌ غذایی روزانه، راه خوبی برای تنظیم فشارخون در یک سطح متعادل است.

خواص بادام کنترل فشار خون

معجزه بادام، کاهش کلسترول منفی خون

نتایج برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهد مصرف روزانه‌ بادام درختی می‌تواند میزان کلسترول بد را به‌طور چشمگیری پایین آورده و در عین‌ حال، سطح کلسترول خوب را در بدن حفظ کند.

کاهش ریسک سکته‌ قلبی با مصرف بادام

میزان زیاد کلسترول بد می‌تواند باعث اکسیده شدن آن و انسداد رگ‌های خونی شود و این مسئله نیز می‌تواند ریسک بروز بیماری‌های قلبی را افزایش دهد. مصرف بادام درختی علاوه بر کاهش میزان کلسترول بد خون می‌تواند از اکسیده شدن آن در بدن هم جلوگیری کند. بنابراین، مصرف روزانه‌ بادام درختی می‌تواند ریسک بروز بیماری‌های قلبی را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

بادام یک خوراکی رژیمی

به‌طورکلی می‌توان گفت آجیل‌ها گزینه‌ مناسبی برای رژیم غذایی افرادی هستند که می‌خواهند وزن اضافی خود را کم کنند. برای نمونه بادام درختی دارای میزان کربوهیدرات کمی است و در مقابل مقادیر زیادی فیبر و پروتئین دارد.

خواص بادام

رفع کم‌خونی مینور

بادام درختی دارای عناصری همچون مس، آهن و ویتامین‌ها است که این مواد می‌توانند پروتئین هموگلوبین تولید کنند. یکی از فواید خوردن بادام درختی برای سلامتی می‌تواند افزایش هموگلوبین گلبول‌های خون و جلوگیری از بروز کم‌خونی در افراد باشد.

اگر با غلظت خون خود مشکل دارید مطلب با این خوراکی‌های ساده خونتان را رقیق کنید را حتما بخوانید.

بهبود عملکرد مغز و پیشگیری از آلزایمر

بادام درختی حاوی دو ماده ضروری برای رشد سلول‌های مغز است. همچنین، بادام درختی حاوی آمینواسیدی بنام فنیل‌آلانین است که نقش مهمی در بهبود عملکرد ادراک مغز دارد. به‌ این‌ ترتیب، مصرف روزانه ۵ بادام درختی می‌تواند باعث افزایش و بهبود عملکرد مغز شود.

بادام درختی، داروی سلامتی پوست

بادام حاوی ماده‌ای به نام زردینه است، نوعی آنتی‌اکسیدان که می‌تواند آسیب ناشی از آفتاب‌سوختگی در پوست را کاهش دهد و سرعت پیری، تغییرات سرطانی و دیگر آسیب‌های ناشی از تابش اشعه ماوراءبنفش را کمتر کند. این آنتی‌اکسیدان به میزان قابل‌توجهی در بادام درختی وجود دارد.

فواید بادام درختی

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب خطر ابتلا به سرطان را با این مواد غذایی کاهش دهید را بخوانید.

۱۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۰:۰۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۳۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ دی ۱۴۰۰ در ۵:۳۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ دی ۱۴۰۰ در ۰:۳۲ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۶:۲۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۳:۱۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۶:۴۳ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۴:۲۷ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۴:۲۴ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۴:۲۴ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۶ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۱ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما🌹

      پاسخ

  11. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۴:۲۲ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۴:۱۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…