۵ عادت بد در آرایش کردن و مراقبت از پوست

۱۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هیچ‌کس دوست ندارد که به پوست خود آسیب برساند، اما متاسفانه لیستی طولانی از عادات بد زیبایی وجود دارد که می‌تواند باعث صدمه زدن و آسیب رساندن به پوست شود.
عادت های بد پوستی

چروک، لک و جوش‌های پوستی از جمله‌ آسیب‌هایی هستند که ناشی از عادت های بد پوستی و آرایشی هستند. از آن‌جایی که تمام این موارد در زیبایی شما تاثیر زیادی می‌گذارند، ارزش دارد که به کارهای روزمره‌ خود با دقت بیشتری نگاه کنید. در این مطلب از مجله دلتا برخی از این عادت‌ها را بررسی می‌کنیم.

عادت های بد پوستی و آرایشی که به پوست ضرر می‌زنند

استفاده طولانی مدت از لوازم آرایشی

یکی از عادت های بد پوستی استفاده طولانی مدت از لوازم آرایشی است. قابل درک است که یک لوازم آرایشی را خیلی دوست داشته باشید و نخواهید که آن را دور بیندازید. در همین حین به میکروب‌های بی‌شماری که در آن با گذشت زمان به وجود می‌آیند نیز فکر کنید و اینکه چه تاثیری ممکن است بر روی پوست شما بگذارند. ناگفته نماند که لوازم آرایشی بر اثر عوامل مختلفی مانند گرما و رطوبت خراب می‌شوند و ممکن است حتی بو بدهند.
عادت های بد پوستی

ترکاندن جوش‌ها

احتمالا خیلی برای شما وسوسه‌انگیز است که شب‌ها وقتی پوست خود را بازرسی می‌کنید، جوش‌های خود را فشار دهید و بترکانید، اما باید بدانید که این حرکت یکی از بدترین عادت های بد پوستی است. جوش‌ها منافذ مسدود شده‌ای مملو از باکتری هستند، بنابراین لمس و ترکاندن آن‌ها باعث تحریک پوست شما شده و ممکن است صورت شما را زخم کند.

با آرایش خوابیدن از عادت های بد پوستی

پاک نکردن آرایش قبل از خوابیدن باعث می‌شود منافذ پوستی صورت شما بسته شده، جوش و آکنه ایجاد شود و همچنین پوست شما در معرض رادیکال‌های آزاد قرار بگیرد که از مواد آرایشی آزاد می‌شوند. هر شب قبل از خواب صورت خود را با یک شوینده مناسب صورت بشویید و اجازه دهید تا پوست شما نفس بکشد.
عادت های بد پوستی

استفاده نکردن از ضد آفتاب

عدم استفاده از ضد آفتاب یکی از عادت های بد پوستی است. صرف کردن وقت زیادی بیرون از خانه و استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب در طی سال‌ها باعث ایجاد چین و چروک، لک‌های پوستی و لک‌های پیری می‌شود. قرار گرفتن پوست صورت در معرض اشعه‌های تابیده شده از نور خورشید باعث آسیب رساندن و بروز بیماری‌های پوستی می‌شود.

نشستن براش‌های میکاپ

براش‌های آرایشی نیاز دارند که مرتبا تمیز شده و شسته شوند. نشستن براش‌های آرایشی که یکی از عادت های بد پوستی است منجر به تجمع باکتری‌ها در آن‌ها می‌شود. این تجمع باعث آسیب رساندن به پوست شما و حتی ایجاد جوش می‌شود.
عادت های بد پوستی
پیشنهاد مطالعه: مطلب مشابه معجزه شگفت‌انگیز شستن صورت با گلاب را مطالعه کنید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۰۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۹ ق٫ظ

  3. رحیم غدیرپور

    ۷ دی ۱۴۰۰ در ۱:۵۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۵:۴۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۴:۵۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۴:۴۰ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۴:۲۸ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۸ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۵ ق٫ظ

    بسیار عالی👍

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۶ ق٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  11. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…