حرفه‌ای‌ترین روش تهیه قهوه موکا در خانه

۳
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قهوه از جمله نوشیدنی‌هایی است که تنوع زیادی دارد و در هر فصل و زمانی قابل مصرف است، اما برخی از قهوه‌ها طعمی منحصر به فرد و خاص‌تر دارند. قهوه موکا یا همان موکاچینو یکی از آن‌هاست.
طرز تهیه قهوه موکا

قهوه مانند چای طرفداران پر و پا قرص خودش را دارد و تنوع در انواع قهوه، سلایق زیادی را در برمی‌گیرد. یکی از انواع قهوه که طعم شیرین‌تری نسبت به بقیه دارد، قهوه موکا است که در تمام کافه‌ها به صورت سرد و گرم سرو می‌شود. در این بخش از مجله دلتا قصد داریم طرز تهیه قهوه موکا در خانه را آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

قهوه موکا

قهوه از جمله نوشیدنی‌هایی است که تنوع زیادی دارد و در هر فصل و زمانی قابل مصرف است. اما برخی از قهوه‌ها طعمی منحصربه‌فرد و خاص‌تر دارند. قهوه موکا یکی از آن‌هاست. این نوع از قهوه را می‌توانیم هم به صورت داغ و هم به صورت سرد مصرف کنیم.

مواد لازم برای طرز تهیه قهوه موکا

  • خامه‌ قنادی: ۲ قاشق غذاخوری
  • شکلات تکه‌ای: ۳ عدد
  • قهوه اسپرسو: یک چهارم پیمانه
  • پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری
  • شکر: یک قاشق غذاخوری
  • شیر: یک پیمانه
  • آب جوش: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه قهوه موکا

مرحله اول

برای تهیه یک قهوه موکای خوشمزه، ابتدا شکلات تخته‌ای را به همراه شکر، پودر کاکائو و آب جوش مخلوط می‌کنیم تا یک مایه شکلاتی غلیظ حاصل شود.

دستور تهیه قهوه موکا

مرحله دوم

در این مرحله شیر را به همراه خامه قنادی روی حرارت قرار می‌دهیم تا بجوشد. البته دقت کنید که شیر زیاد نجوشد؛ به دمای جوش که نزدیک شد کافی است. بعد از اینکه شیر گرم شد برای تزیین روی قهوه، با یک همزن کف‌ساز، شیر را به خوبی هم می‌زنیم تا یک کف شیر خوب آماده شود.

مرحله سوم

حال تمامی مواد آماده شده است؛ کافی است آن‌ها را به صورت لایه لایه ریخته تا شکل آن به شکل موکا حرفه‌ای نزدیک شود. ابتدا سس شکلاتی را درون لیوان سرو ریخته، سپس اسپرسوی داغ را درون آن می‌ریزیم. در کنار این قهوه طعم دلپذیر تهیه کیک شیر موز شکلاتی بدون فر را هم امتحان کنید.

مرحله آخر طرز تهیه قهوه موکا

در آخر شیر جوشیده شده را به آرامی روی مابقی مواد می‌ریزیم و با کف شیر و مقداری پودر کاکائو روی قهوه موکا را تزیین و سرو می‌کنیم.

موکا حرفه ای

پیشنهاد مطالعه: در کنار این قهوه دلپذیر کاپ کیک شکلاتی، یک عصرانه بی‌نظیر میل نمایید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۱۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱ در ۶:۴۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۳۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…