تنها راهی که می‌توانید پرینت تماس همسر خود را بگیرید

۱۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از موضوعات بسیار چالش برانگیزی که طبق آمار چند سال گذشته، بسیار مورد توجه مردم بوده است، چگونگی گرفتن پرینت تماس‌های همسر است.
نحوه گرفتن پرینت تماس‌ همسر

همه ما به خوبی می‌دانیم که اپراتورهای تلفن‌های همراه در همه جای دنیا، وظیفه دارند تا از حریم شخصی کاربران خود حمایت کنند. همچنین اجازه ندهند تا کسی غیر از خود صاحب خط، پرینت تماس‌ها و پیامک‌ها را مشاهده کند. تنها راه قانونی که می‌توان از آن برای مشاهده و گرفتن پرینت تماس‌های همسر استفاده کرد آن است که از طریق دادگاه اقدام کنید. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع نحوه گرفتن پرینت تماس‌ همسر می‌پردازیم.

 نحوه گرفتن پرینت تماس‌

  • همان‌طور که اشاره کردیم، مرد این اختیار قانونی را ندارد که بدون حکم دادگاه، اقدام به گرفتن پرینت تماس‌های همسرش کند. باید حتما حکم از طرف دادگاه صادر شود. از طرفی دیگر اگر شوهر از خیانت همسرش اطمینان نداشته باشد و با شک و تردید اقدام به شکایت علیه همسرش کند و بعد از گرفتن پرینت تماس‌های همسر خود توسط دادگاه، ثابت شود که گفته‌ مرد صحت نداشته است، زن می‌تواند از محاکم قضایی خواستار احقاق حقوقش شود و اعاده حیثیت کند. در چنین شرایطی مجازات مرد به حبس و شلاق منتهی می‌شود.
  • آقایان باید توجه داشته باشند که برای شکایت علیه همسر خود و اثبات خیانت، باید حتما ادله کافی و محکمه‌پسندی داشته باشند، در غیر این‌صورت دادگاه بدون وجود ادله کافی حکمی مبنی بر گرفتن پرینت تماس‌های همسر، صادر نخواهد کرد.
  • اگر محاکم قانونی حکمی مبنی بر گرفتن پرینت تماس‌های همسر صادر کنند، اصولا این پرینت تماس‌ها در مرحله‌ اول حکم مربوط به ۶ ماه قبل خواهد بود و درصورتی‌که نیاز باشد تا موارد قبل‌تر از آن هم بررسی شود، در جلسه‌ای مجدد و بررسی‌های دقیق‌تر، دادگاه حکم جدیدی را صادر خواهد کرد.
  • مرجع رسیدگی به شکایت رابطه نامشروع، دادگاه کیفری یک یا دادگاه کیفری دو است. در جرایم تعزیری منافی عفت، دادسرای ارشاد تهران در تهران و دادسرای عمومی در شهرستان‌ها صالح به رسیدگی به این پرونده‌ها هستند.

نحوه گرفتن پرینت تماس‌

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی مطلب مهریه‌هایی که نه می‌توان داد نه می‌توان گرفت  را مطالعه کنید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۵۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ دی ۱۴۰۰ در ۸:۰۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ دی ۱۴۰۰ در ۰:۱۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۴:۵۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۴:۳۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۴:۳۰ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۴:۲۷ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۴:۲۷ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۱:۵۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …