شهری عجیب با رعد و برق ابدی

۱۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طبیعت همیشه مملو از شگفتی‌ها و جاذبه‌های دیدنی و باورنکردنی بوده است که از این میان می‌توان به آذرخش ابدی ونزوئلا اشاره کرد.
جاذبه های دیدنی ونزوئلا

ونزوئلا یک کشور هزار چهره است. این کشور دارای سواحل کارائیب، قله آند، تپه‌های شنی و ماسه‌ای زیبا و از همه جالب‌تر آذرخش ابدی است. این کشور استوایی دارای تنوع زیستی متنوعی است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با جاذبه های دیدنی ونزوئلا آشنا شوید.

جاذبه های دیدنی ونزوئلا

دریاچه ماراکایبو

دریاچه ماراکایبو در ونزوئلا، با مساحتی معادل ۱۳ هزار کیلومتر مربع، یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌ها در آمریکای جنوبی به شمار می‌رود. همچنین با عمری بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون سال، این دریاچه از قدیمی‌ترین دریاچه‌های زمین محسوب می‌شود. دریاچه ماراکایبو از نظر الکتریکی چنان فعال بوده است که تقریبا هر روز از سال، ابرهای طوفان‌زا در نزدیکی دهانه آن جمع می‌شوند و در هر دقیقه، صدها صاعقه تولید می‌کنند. این پدیده که «آذرخش ابدی» نام دارد از چند کیلومتری قابل مشاهده است. گردشگران در این منطقه می‌توانند با زندگی مردم بومی که قرن‌ها است در آن ساکن هستند، آشنا شوند و اطلاعات جالبی درباره حیات وحش منطقه کسب کنند.

آذرخش ابدی در ونزوئلا

آبشار انجل

آبشار انجل بلندترین آبشار دنیا به ارتفاع ۹۷۹ متر به‌شمار می‌رود و در میان جنگل‌های دورافتاده پارک ملی کانایما، در ایالت بولیوار و جنوب شرقی کشور ونزوئلا واقع شده است. از آنجا که این آبشار در دل جنگل‌های انبوه قرار دارد، تا دهه ۱۹۳۰ ناشناخته باقی‌ مانده بود. نام این آبشار برگرفته از نام جیمز آنجل، کاوشگر آمریکایی است که هواپیمای خود را نزدیک این آبشار، بعد از شناسایی در سال ۱۹۳۵ میلادی فرود آورد.

گردشگری در ونزوئلا

کوه رورایما

کوه رورایما مرتفع‌ترین کوه در رشته‌کوه پاکارایما در آمریکای جنوبی به‌شمار می‌رود و صعود از آن یکی از ناب‌ترین تجربه‌های سفر به‌ آمریکای جنوبی است. تقریبا تمامی روزهای سال در این کوه باران می‌بارد. همچنین برخی از گیاهان روییده در این منطقه، در تمام رشته‌کوه پاکارایما نظیر ندارند.
ونزوئلا

زیارتگاه ملی ونزوئلا

زیارتگاه ملی ونزوئلا (National Pantheon of Venezuela) در قسمت قدیمی شهر کاراکاس واقع شده است. این بنا در ابتدا به‌عنوان یک کلیسا ساخته شده بود و بعدها به آرامگاه تبدیل شد. در سال ۱۹۸۴، رئیس جمهور وقت ونزوئلا، آنتونیو گوزمان بلانکو دستور تبدیل این کلیسا را به یک زیارتگاه ملی داد تا محلی برای نگهداری بقایای قهرمانان استقلال و سایر اشخاص برجسته باشد.

جاذبه های دیدنی ونزوئلا

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۰۸ ب٫ظ

  2. منیژه

    ۸ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۰ ب٫ظ

    سلام خسته نباشید تمام کاوش‌هابسیار زیباست ومیزان انگیز

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۹ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۵ ق٫ظ

      سپاس از لطف و همراهی شما.

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۴:۲۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۴:۲۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۴:۲۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۱:۰۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۷ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۷ ب٫ظ

  9. علی

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۸ ق٫ظ

    خیلی‌عالی

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۵ دی ۱۴۰۰ در ۱:۰۴ ب٫ظ

      ممنون از همراهی شما.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…