گلیم و فرش فقط برای زیر پا نیست

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اکثر ما ایرانی‌ها به ظروف، وسایل و اشیای قدیمی علاقه بسیاری داریم. در کنار این وسایل و اشیا، فرش و گلیم ایرانی جایگاه ویژه و خاص‌تری نسبت به بقیه دارد.
037726d8820f091f5f1fd42b834560ee گلیم و فرش فقط برای زیر پا نیست

در این مطلب از مجله دلتا تصمیم داریم کاربردهای گلیم و فرش برای تزیین دیوار را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از آن، به‌عنوان یک عنصر ارزشمند در دکوراسیون خود بهره ببرید. همان طور که از عنوان مطلب هم مشخص است، این روش برای تزیین دیوار، وارد خانه شما می‌شود.

روش‌های آویزان کردن فرش و گلیم

طراحان و دکوراتورها به این موضوع اشاره کرده و اعتقاد دارند که فرش‌ها به همان اندازه که در کف خانه و فضای ما موثر هستند، بر روی دیوارها نیز تاثیرگذار خواهند بود. حتی به نوعی می‌توانیم بگویم که برای شما نقش یک تابلوی هنری بزرگ و ارزشمند را بازی خواهند کرد.

کاربردهای گلیم و فرش برای تزیین دیوار

قاب گرفتن قالیچه یا گلیم

یکی از کاربردهای گلیم و فرش برای تزیین دیوار قاب گرفتن قالیچه یا گلیم است. چهارچوب اطراف فرش آن را به خوبی روی دیوار نگه داشته و به فرش آسیبی نخواهد رسید. اگر فرش شما از ارزش زیادی برخوردار است می‌توانید از یک قاب‌ساز ماهر برای این کار کمک بگیرید. با این ایده گلیم یا فرش شما نقش یک تابلوی هنری ارزشمند را بازی کرده و به راحتی رنگ و نقش را وارد دکوراسیون شما می‌کند. این روش هم برای دکوراسیون‌های مدرن و هم برای سنتی‌پسندها مناسب خواهد بود.

کاربردهای گلیم و فرش برای تزیین دیوار

آویختن با میله پرده تزیینی

به کارگیری میله پرده تزیینی با نقش و نگار زیبا می‌تواند جلوه خاصی را برای شما به‌وجود بیاورد. بنابراین دقت داشته باشید که طول میله از عرض قالیچه یا گلیم شما بیشتر بوده تا از دو طرف آن دیده بشود. در این روش اصلا لازم نیست که برای عبور دادن میله به گلیم و پارچه خود آسیب بزنید، استفاده از انواع گیره‌ها که در روش قبل به آن اشاره کردم در این روش کاملا کارآمد خواهد بود. البته بهتر است گیره یا قلاب به‌صورت مستقیم با قالیچه در تماس نباشد و بین آن‌ها یک پارچه کاملا معمولا قرار بگیرد. اگر می‌خواهید منزل خود را زیبا کنید به مطلب ۶ مدل لوستر که منزل شما را زیبا و مدرن می‌کند مراجعه کنید.

آویختن با میله پرده تزیینی

آویختن با میله پرده مخفی

یکی از کاربردهای گلیم و فرش برای تزیین دیوار می‌توان به آویختن با میله پرده مخفی اشاره کرد. این روش همانند روش پنجم است با این تفاوت که میله پرده به‌صورت مخفی به‌کار برده شده و دیده نمی‌شود. برای این کار باید حلقه یا هر قطعه‌ای را که برای عبور دادن میله لازم دارید، در پشت فرش و کمی پایین‌تر از حاشیه به فرش بدوزید. البته می‌توانید از نخ‌های همرنگ فرش استفاده کنید که کار تمیزتر و با ظرافت بیشتری انجام شود. عرض میله هم برعکس روش بالا باید کمتر از عرض فرش باشد.

آویختن با میله پرده مخفی

پیشنهاد مطالعه: مطلب آپارتمان کوچک خود را بزرگ کنید را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…