چیدمان اتاق پذیرایی با ایده‌های شیک و جذاب

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دکوراسیون پذیرایی یکی از بخش‌های مهم در دکوراسیون داخلی است که به سبک‌های مختلف طراحی و اجرا می‌شود. انتخاب مبلمان و چیدمان آن یکی از فاکتورهای اساسی در طراحی این بخش است.
نکات چیدمان اتاق پذیرایی در منزل

پذیرایی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در هر خانه‌ای به‌شمار می‌رود و هر فردی با ورود به خانه با اولین مکانی که مواجه می‌شود اتاق پذیرایی است، از این رو بهتر است شما در هنگام طراحی داخلی این بخش از منزل حساسیت لازم را به خرج بدهید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات چیدمان اتاق پذیرایی در منزل می‌پردازیم.

نحوه چیدمان صحیح پذیرایی

یکی از نکات چیدمان اتاق پذیرایی در منزل چیدمان صحیح وسایل در اتاق پذیرایی است. نحوه چیدمان به انتخاب سبک دکوراسیون بستگی دارد. به‌عنوان مثال بهره‌گیری از المان‌های تزیینی سنتی، نظیر تابلو فرش در چیدمان پذیرایی ایرانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. در این نوع دکوراسیون می‌توان از فرش‌هایی با نقش و طرح ایرانی استفاده کرد.

نکات چیدمان اتاق پذیرایی در منزل

انتخاب رنگ

یکی از فاکتورهای موثر در دکوراسیون پذیرایی، انتخاب رنگ مناسب است. در انتخاب رنگ باید وسواس بیشتری به خرج داد و ابعاد پذیرایی را در نظر گرفت. در طراحی پذیرایی با ابعاد کوچک از رنگ‌های روشن استفاده می‌شود. رنگ‌های روشن فضا را بزرگ‌تر از اندازه واقعی نشان می‌دهند. اگر شما به رنگ‌های تیره علاقه‌مند هستید. از آن برای رنگ‌آمیزی دیوار اصلی استفاده کنید. و رنگ دیوارهای دیگر را متناسب با آن انتخاب کنید.

نورطبیعی پذیرایی در انتخاب رنگ آن موثر است. در صورتی که فضای اتاق از نور کافی برخوردار باشد، می‌توان از رنگ‌های تیره‌تری استفاده کرد. در مورد فضاهای تاریک بهتر است از رنگ روشن استفاده کرد. لازم به ذکر است که رنگ پذیرایی باید با سایر وسایل هماهنگ باشد.

نکات چیدمان اتاق پذیرایی در منزل

انتخاب پرده

پرده‌ها یکی از فاکتورهای اصلی در دکوراسیون پذیرایی هستند. انتخاب پرده به سبک طراحی بستگی دارد. به‌عنوان مثال طراحی‌هایی با خطوط صاف و زاویه‌دار در دکوراسیون مدرن و طرح هایی با خطوط منحنی در دکوراسیون کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتخاب پرده

نورپردازی پذیرایی

نورپردازی مناسب یکی از ایده‌های موثر در زیبایی دکوراسیون پذیرایی است. برای این کار می‌توان از وسایل روشنایی مناسب نظیر لوستر استفاده کرد. انتخاب لوستر به سبک طراحی بستگی دارد. در طراحی سبک کلاسیک از لوسترهای کریستال و در طراحی سبک مدرن از لوسترهای ساده استفاده می‌شود.

نورپردازی پذیرایی

اجرای کفپوش

کفپوش‌ها یکی از فاکتورهای اساسی در دیزاین پذیرایی هستند و تاثیر زیادی در زیبایی فضای پذیرایی خواهند داشت. برای طراحی داخلی پذیرایی می‌توان از کفپوش‌های مختلفی نظیر پارکت‌های چوبی، سرامیک، کفپوش پی وی سی و غیره استفاده کرد. سرامیک‌ها در میان انواع مختلف کفپوش‌ها، طرفداران زیادی دارند. در انتخاب رنگ و طرح سرامیک باید به فاکتورهای مختلفی توجه کرد. به‌عنوان مثال برای پذیرایی‌های کوچک از سرامیک رنگ روشن استفاده می‌شود. با این کار فضا بزرگ‌تر از اندازه واقعی نشان داده می‌شود. انتخاب سرامیک روشن، برای فضاهای تاریک نیز ایده‌آل خواهد بود.

اجرای کفپوش

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ ایده جذاب تزیین دیوار پشت تختخواب را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۹ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۶ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۶ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۷:۱۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۴:۲۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۴:۲۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۴:۲۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۱:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…