۵ حقیقت عجیب درباره‌ عادت ماهیانه که نمی‌دانید!

۶
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هر خانم در طول زندگی‌اش حدود ۴۵۰ دوره‌ پریود را تجربه می‌کند اما جالب است بدانید که خیلی از خانم‌ها از واقعیت‌های ضروری درباره‌ این دوران آگاه نیستند.
حقایق درباره عادت ماهیانه

امروز در مجله دلتا می‌خواهیم درباره‌ ۵ موضوع از عجیب‌ترین حقایق درباره عادت ماهیانه و ۳ علت اصلی ایجاد بوی بد و نامطبوع در این دوران صحبت کنیم.

درد بیشتر در زمستان

هوای سرد می‌تواند بر قاعدگی تاثیر بگذارد و آن را طولانی‌تر و سنگین‌تر از حد معمول بکند. در فصل پاییز و زمستان میزان درد و طول دوره‌ عادت ماهیانه طولانی‌تر از فصل بهار و تابستان است. کم‌نور و کوتاه بودن روزها هم بر روحیه‌ شما تاثیر منفی می‌گذارد، متخصصین احتمال می‌دهند این موضوع به دلیل کمبود دریافت نور آفتاب باشد و مصرف ویتامین D را توصیه می‌کنند.

در دوران قاعدگی احتمال حاملگی وجود دارد

یکی از حقایق جالب درباره عادت ماهیانه احتمال بارداری در این ایام است. البته احتمال بارداری در زمان قاعدگی خیلی کم است اما وجود دارد. در قدیم مردم تصور می‌کردند اگر نوزادی با موی قرمز به دنیا می‌آید به این دلیل است که مادر او در دوران قاعدگی باردار شده است.

حدود ۱۰ سال از عمرمان را پریود هستیم!

این باورنکردنی‌ترین بخش از حقایق پریود است. هر خانم از زمان اولین چرخه‌ پریود تا زمان یائسگی حدود ۴۵۰ دوره‌ پریود را تجربه می‌کند. یعنی حدود ۳۵۰۰ روز یا ۱۰ سال از عمرش را پریود است.

چه میزان خون از دست می‌دهید؟

ممکن است در طول دوره‌ پریود خود روزهایی با خون‌ریزی سنگین داشته باشید و فکر کنید از دست دادن این میزان خون طبیعی نیست. اما باید بدانید که بدن شما از ابتدا تا انتهای هر دوره‌ پریود چیزی در حدود ۳ قاشق غذاخوری خون از دست می‌دهد.

اگر فکر می‌کنید میزان خونی که در دوره‌ پریود از دست می‌دهید زیاد است می‌توانید موضوع را با یک متخصص مطرح کنید تا در این زمینه شما را راهنمایی‌ کند.

پریود

تاثیر پریود بر صدا و بوی بدن

ترشح هورمون‌های تولید مثل می‌تواند بر تارهای صوتی تاثیر گذاشته و صدای خانم‌ها را در طول دوره‌ قاعدگی تغییر دهد.

این هورمون‌ها می‌توانند بر بوی طبیعی بدن هم تاثیر بگذارند و آن را در دوران پریود تغییر دهند. این تغییر به دوران غارنشینی نیاکان ما بازمی‌گردد. تغییر بوی بدن به مردان کمک می‌کرد که متوجه زمان تخمک‌گذاری بشوند و در این دوران به تولید مثل بپردازند.

۳ دلیل ایجاد بوی بد پریود

اگر خون قاعدگی کمی بوی بد داشته باشد طبیعی است. اما اگر بوی آن نامطبوع و غیر قابل تحمل باشد، نشان‌دهنده‌ بیماری‌های زمینه‌ای است. در ادامه با ۳ دلیل اصلی ایجاد بوی نامطبوع در زمان پریود آشنا می‌شوید.

احتمال ابتلا به واژینوز باکتریایی وجود دارد

اگر خون قاعدگی بوی ماهی می‌دهد ممکن است دچار واژینوز باکتریایی شده باشید. این یک نوع عفونت است که با مصرف آنتی‌بیوتیک مناسب درمان می‌شود.

احتمال آلودگی در واژن وجود دارد

تمیز نگه‌داشتن واژن، چه در زمان قاعدگی و چه در روزهای دیگر، موضوعی مهم و الزامی است. اگر خون قاعدگی شما بویی شبیه به پیاز دارد نشانه‌ عدم رعایت بهداشت بوده است.

احتمال تغییر تعادل PH خون وجود دارد

احساس کمی بوی شیرین از خون دوران قاعدگی، به شکلی که شما را اذیت نکند، طبیعی است. این به دلیل برهم خوردن تعادل PH در واژن و اسیدی شدن آن است.

عادت ماهیانه

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب هشدار؛ این ترکیب غذایی محبوب را نخورید را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۴۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۲۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ دی ۱۴۰۰ در ۲:۰۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ دی ۱۴۰۰ در ۴:۵۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ دی ۱۴۰۰ در ۴:۴۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۸ دی ۱۴۰۰ در ۳:۳۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…