۶ گیاه آپارتمانی مخصوص خانه‌های کم‌نور

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گیاهان موجودات زنده‌ای هستند که حضورشان در هر فضایی، حس مثبت با خود به همراه می‌آورد. 
گیاهان پرطرفدار در دکوراسیون منزل

برخی از انواع گل و گیاهان آپارتمانی که فروش بیشتری دارند، اغلب در هر فروشگاه گل و گیاه دیده می­‌شوند. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی گیاهان پرطرفدار در دکوراسیون منزل می‌پردازیم.

 انواع سانسوریا

سانسوریا یا برگ شمشیری یکی از گیاهان پرطرفدار در دکوراسیون منزل است. در انواع سبز و ابلق در بازار وجود دارد. نسبت به گیاهان دیگر سخت جان­ تر است و در نتیجه لازم نیست زمان زیادی را صرف نگهداری آن کنید. به طور کلی این گیاه نیاز به دمای نسبتا بالا و آبیاری کم دارد. انتخاب یک گلدان ساده و شیک برای گیاه سانسوریا توجه همه را به خود جلب خواهد کرد. فراموش نکنید که این گیاه خاصیت تصفیه کنندگی هوا را دارد، در نتیجه می­‌توانید با تهیه گیاه سانسوریا با یک تیر دو نشان بزنید.

گیاهان پرطرفدار در دکوراسیون منزل

 برگ قاشقی

به این گیاه قاشقی یا برگ قاشقی می­‌گویند و آن هم به دلیل ظاهر برگ آن است. احتمالا اسم پپرومیا را هم برایش شنیده باشید. این گیاه با برگ­‌های جذاب خود نظر افراد را به خود جلب می­ کند و یک انتخاب مناسب برای فضای آپارتمان است. پپرومیاها انواع مختلفی دارند، از برگ قاشقی‌های با برگ براق تا برگ هندوانه‌­ای ­و یا برگ قاشقی که برگ­‌های قرمز و یا بنفش دارد.

در آبیاری برگ قاشقی­‌ها حساس باشید و فراموش نکنید که آبیاری برگ قاشقی با توجه به شرایط محیط و هر زمان که سطح خاک خشک شد انجام می­‌شود. همچنین برگ قاشقی­‌ها؛ نور زیاد و غیر مستقیم احتیاج دارند.

گیاهان پرطرفدار در دکوراسیون منزل

 انواع پتوس

این گیاه هم در دو نوع سبز و ابلق در بازار وجود دارد. پتوس را می ‌توانید هم به صورت آویز قرار دهید تا شاخه­‌هایش به صورت آویزان به سمت پایین باشد و یا اگر در گلدان روی میز و یا زمین قرار دارد شاخه­‌هایش را به سمت بالا به استفاده از قیم هدایت کنید. پتوس به سایه مقاوم است و آبیاری متوسطی نیاز دارد. قیمت کم و تکثیر راحت آن باعث شده است جزو گیاهان آپارتمانی پرفروش باشد.

 انواع پتوس

 گیاه آپارتمانی زامیفولیا

یکی از انواع پرفروش­ گل­‌های آپارتمانی گیاه زیبای زامیفولیا یا به گفته برخی زاموفیلیا است. اگر آپارتمانی با نور کم دارید، گیاه زامیفولیا می ‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این گیاه با برگ­‌های براق خود زیبایی خاصی به دکوراسیون منزل شما می­‌دهد. یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی مناسب برای افراد مبتدی است.

 گیاه آپارتمانی زامیفولیا

گیاه آپارتمانی لیندا

این گیاه آپارتمانی که ظاهری عجیب دارد، می‌تواند هم گیاهی رومیزی باشد و هم یک درخت کامل. لیندا، در شرایط مختلف از نظر میزان نور، می‌تواند زنده بماند. به علاوه اینکه تنه‌ی ضخیم این گیاه آب را در خودش ذخیره می‌کند. این ویژگی‌های طبیعی باعث شده‌اند تا نگهداری از لیندا کار آسانی باشد. رشد لیندا بسیار کند است ولی اگر در شرایط خوبی قرار بگیرد، به رشد سریع‌تر تشویق می‌شود.

گیاه آپارتمانی لیندا

فیکوس بنجامین

این گیاه به انجیر برگ‌ریز مشهور است. ظاهری ساده، شاخه و برگ‌های متراکم و دوست‌داشتنی، مراقبت‌های آسان و تصفیه‌کنندگی هوا، ویژگی‌هایی هستند که باعث محبوبیت و شهرت فیکوس بنجامین شده‌اند. این گیاه از نظر رطوبت، دما و آب، نیاز ویژه‌ای ندارد و فقط باید مراقب باشید در معرض نور مستقیم و شدید آفتاب قرار نگیرد و برای فضاهای تاریک مناسب است.

فیکوس بنجامین

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ راه‌حل برای اشتباهات همیشگی در چیدمان منزل را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۵۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۲۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۲۶ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…