خواص کدو حلوایی برای سلامتی چیست

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این رنگ روشن و درخشان کدوتنبل ناشی از مواد مغذی است و آن را از دیدگاه سلامتی گیاهی بسیار باارزش می‌سازد.
خواص کدو حلوایی برای سلامتی

کدوتنبل یک منبع خوب ویتامین A, ویتامین C, و سرشار از آنتی اکسیدان ها است، مثل اکسانتین‌ها کاروتن‌ها و لوتئین ها. همچنین منبع خوبی از ویتامین‌های B کمپلکس، مانند فولات، نیاسین، پریدوکسین، و پانتوتنیک اسید و تیامین است. این مواد معدنی غنی از آهن، مس، پتاسیم، کلسیم و فسفر هستند. خواص کدو حلوایی برای سلامتی را در مجله دلتا بخوانید.

کدو حلوایی کم کالری است

کدوتنبل یک سبزی بسیار کم کالری است. ۱۰۰ گرم کدوتنبل فقط ۲۶ کالری را فراهم می‌کند. اکثر افراد کدوتنبل را در برنامه‌های کاهش وزن خود توصیه می‌کنند.

کدو حلوایی یک منبع غنی از بتا کاروتن

رنگ نارنجی درخشان کدوتنبل نشان می‌دهد که یک منبع غنی از بتا کاروتن است. افرادی که رژیم غذایی غنی از بتا کاروتن هستن، کم‌تر مستعد ابتلا به سرطان هستند. بتا سیپتوکسانتین و کاروتنویید موجود در کدوتنبل خطر سرطان ریه در افراد سیگاری را کاهش می‌دهند.

کدو حلوایی برای کاهش حملات آسم

خواص آنتی اکسیدانی کدوتنبل از سیستم تنفسی دربرابر عفونت‌ها محافظت می‌کند که باعث کاهش حملات آسم می‌شود.

کدو حلوایی منبع غنی از پتاسیم

پتاسیم یک ماده معدنی مهم برای عملکرد درست قلب و ماهیچه‌ها است. یک وعده کدوتنبل حدود ۵۵۰ گرم پتاسیم دارد، یکی از بزرگ‌ترین منابع پتاسیم است. شما می‌توانید کدوتنبل را به میان وعده غذایی خود یا وعده غذایی اضافی برای افزایش پتاسیم اضافه کنید.

کدو حلوایی

کدو حلوایی برای کاهش خطر بیماری‌های قلبی

کدوتنبل به کاهش خطر بیماری‌های قلبی و سکته کمک می‌کند. مقدار زیادی آنتی اکسیدان‌های موجود در کدوتنبل همچنین از تصلب شریان (سختی شریان) و خطر فشار خون بالا جلوگیری می‌کند. اگر به مطالب سلامتی قلب علاقمند هستید مطلب با این خوراکی‌های ساده خونتان را رقیق کنید را بخوانید.

کدو حلوایی برای بهبود سیستم ایمنی

کدوتنبل مقادیر زیادی منیزیم برای حفظ عملکرد ماهیچه‌ها و تقویت سیستم ایمنی دارد. با افزایش تولید گلبول‌های سفید خون در بدن، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. این باعث ایجاد مقاومت در برابر انواع مختلفی از عفونت‌ها مانند سرما، انفلانزا و تب می‌شود.

کدو حلوایی برای جلوگیری از زخم معده

یکی از خواص کدو حلوایی برای سلامتی ادرار آور بودن آن است، که برای دفع سموم و مواد زائد از بدن مفید است. خواص دارویی کدوتنبل دستگاه گوارش را آرام می‌کند و از زخم معده جلوگیری می‌کند.

کدو تنبل منبع غنی از فیبر

کدوتنبل، یک منبع غنی از فیبر است. یک فنجان کدوتنبل پخته شده حاوی ۳ گرم فیبر است که حدود ۱۱ درصد از نیاز روزانه شما است. این، به هضم و جلوگیری از یبوست کمک می‌کند. همچنین شکم را برای مدت زمان طولانی تری سیر نگه می‌دارد.

کدو حلوایی منبع غنی ویتامین K

کدو حلوایی یا کدوتنبل یکی از بهترین منابع ویتامین K است. ویتامین K برای سلامتی استخوان‌ها و قلب بسیار مفید است.

خواص کدو حلوایی

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب ۸ خاصیت شگفت‌انگیز هندوانه برای سلامت بدن را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۳۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۶:۰۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۱:۱۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ دی ۱۴۰۰ در ۳:۴۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۸ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۰ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲ دی ۱۴۰۰ در ۹:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…