آنچه باید درباره آرایش پوست چرب بدانیم

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بهتر است خانم‌هایی که دارای پوستی چرب هستند در هنگام آرایش صورت خود دقت و حساسیت لازم را به خرج دهند تا چهره و آرایش آن‌ها زیبا و جذاب‌تر از همیشه به‌نظر برسد.
Untitled 1 307 آنچه باید درباره آرایش پوست چرب بدانیم

همانطور که نحوه آرایش پوست سفید و سبزه با یکدیگر متفاوت است، نحوه آرایش پوست چرب و خشک نیز با یکدیگر متفاوت هستند. برای آرایش پوست چرب صورت نکاتی وجود دارد که در این مطلب از مجله دلتا به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

آرایش پوست چرب به‌صورت مرحله به مرحله

پاکسازی و لایه‌برداری پوست صورت

در آرایش پوست چرب برای اینکه سطح خوبی برای انجام آرایش روی پوست ایجاد کنید باید پاکسازی و لایه‌برداری پوست صورت را به بهترین شکل انجام دهید. برای لایه‌برداری پوست چرب پودر زغال و نمک دریا را با محلول شستشوی صورت مخلوط کنید، سپس صورت خود را با کمک این مخلوط بشویید.

آرایش پوست چرب

مرطوب‌کننده مناسب در آرایش پوست چرب

بعد از پاکسازی و لایه‌برداری پوست باید از مرطوب‌کننده که حاوی SPF استفاده کنید تا میزان محافظت پوست شما در برابر اشعه آفتاب بیشتر شود.

مات کردن پوست

این دسته از خانم‌ها بهتر است از محلول مات‌کننده استفاده نمایند، زیرا این محلول به ماندگاری بیشتر آرایش روی پوست کمک می‌کند.

آرایش پوست چرب

پرایم کردن پوست صورت

پرایمر به یک‌دست کردن پوست صورت شما کمک می‌کند و باعث می‌شود تا آرایش صورت بدون نقصی داشته باشید. بعضی از پرایمرها نیز میزان منافذ باز پوست صورت را به حداقل می‌رسانند.

استفاده از اسپری فیکساتور در آرایش پوست چرب

بعد از اینکه از پرایمر استفاده کردید از اسپری فیکساتور استفاده نمایید. با کمک این اسپری می‌توانید آرایش را به پوست صورت بچسبانید.

استفاده از پرایمر روی پلک چشم‌ها

آخرین مرحله آماده‌سازی پوست برای آرایش استفاده از پرایمر چشم در زیر چشم‌ها می‌باشد و این مرحله باعث می‌شود کانسیلر و پایه آرایش بهتر روی پوست صورت شما بچسبد.

آرایش پوست چرب

استفاده از بقیه لوازم آرایشی

بعد از انجام مراحل بالا پوست صورت شما آماده آرایش می‌باشد و شما می‌توانید با توجه به نوع و سبک آرایش خود شروع به آرایش نمایید.

تشخیص پوست چرب

اگر شما دارای پوستی ضخیم و خشن یا پوستی براق در قسمت بینی و پیشانی هستید پوست شما چرب است. همچنین اگر حس تمیزی همیشگی پوست دارید یا روی پوست خود آکنه و حفرات بزرگ دارید پوست شما چرب است. بنابراین باید نکات مورد نیاز در آرایش پوست چرب را بدانید.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب مهم‌ترین باورهای غلط آرایشی را مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۰۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۹:۴۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ دی ۱۴۰۰ در ۹:۴۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳ دی ۱۴۰۰ در ۹:۳۵ ب٫ظ

    نوع پوست خیلی مهمه👍

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۵ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۵ ق٫ظ

      از همراهی شما سپاسگزارم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…