کلبه چوبی ؛ رویایی در دل جنگل (+ویدئو)

۳
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
داشتن یک کلبه چوبی در میان درختان رویایی است که افراد بسیاری آن‌را در سر دارند و در این بین نیل کوپر به شیوه‌ای متفاوت و خلاقانه رویای خود را مبدل به واقعیت کرد.
کلبه شیشه ای

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در زمان کودکی یا بزرگسالی خود، آن زمانی که در میان درختان زیبا و پرطراوت جنگل‌های زیبا قدم می‌زنید، حتی برای لحظه‌ای آرزو کرده باشید که ای کاش در دل جنگل، در میان این درختان پرشکوه و تنومند یک کلبه چوبی داشتید و از تمام غوغا و هیاهوی زندگی در شهر، به آن کلبه پناه می‌بردید! تصور نشستن در کنار شعله‌های رقصان آتش، نوشیدن چای داغ و گوش سپردن به صدای دلکش آواز پرندگان، رویایی است که ساعت‌ها با آن دل مشغول می‌داریم.

dakhele kolbeye shisheyi کلبه چوبی ؛ رویایی در دل جنگل (+ویدئو)

بسیاری از افراد هستند که دست از رویای خود نکشیدند و چیزی شبیه به آنچه‌ راکه در سر داشتند ساختند. در بین این افراد نام “نیل کوپر” Neile Cooper به‌گونه‌ای متفاوت می‌درخشد. او هم همانند بسیاری رویای داشتن یک کلبه چوبی را در سر داشت اما با ایده‌های خلاقانه و دست‌های هنرمند خود، کلبه‌ای ساخت از جنس شیشه. اما نه شیشه‌های معمولی. او که طراح و سازنده زیورآلات است و در زمینه هنر استین گلاس مهارت بسیاری دارد، هر جزء از کلبه خود را توسط استین گلاس ساخته است. استین گلاس هنری است که تماماً با شیشه و فلز سر و کار دارد و نقش هایی که ایجاد می‌کند از به هم پیوستن شیشه‌های رنگی تراش‎خورده‌ای است که با یک فلز به هم متصل می‌شوند و درنهایت تمام قطعات را به شیشه‌ای یکپارچه تبدیل می‌کند.

طرح های زیبای استین گلاس

در کلبه زیبای نیل، درختان، پروانه‌های زیبا و خوش نقش و نگار، پرندگان، گل‌های خودروی جنگلی و بسیاری دیگر در نهایت زیبایی از اتصال شیشه‌های رنگی ساخته شده‌اند. کوپر این موتیف‌ها (طرح‌های تکرار شونده در هنرهای تجسمی) را در ساخت جواهرات خود نیز به‌کار برده است. کلبه کوچک کوپر که پشت خانه‌اش آرام گرفته است، تبدیل به نگین پرجلوه‌ای در شهرش، نیوجرسی شده که بسیاری را از گوشه گوشه دنیا به نظاره خود می‌خواند.

می‌توانید جزئیات بیشتر این کلبه و همچنین سایر دست‌سازهای نیل کوپر را در صفحه شخصی‌اش مشاهده کنید.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون، دکوراسیون، از  مجله دلتا دیدن کنید.

۳ دیدگاه

  1. Ali

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ در ۱:۲۱ ب٫ظ

    Teat

    پاسخ

  2. مهرداد خانزاده

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ در ۱۲:۳۴ ب٫ظ

    کلبه چوبی واقعا عالی بود.

    پاسخ

    • زهرا نوری درخشان

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ در ۴:۵۱ ب٫ظ

      از حسن نظر شما بسیار سپاسگزارم.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…