حال و روز اجاره‌نشین‎ها در سال ۹۶

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
لزوم ورود بانک‎های جدید برای تسهیلات مسکن

فرشید پورحاجت، دبیر کانون انبوه‌سازان کشور با بیان این که سال ۹۶، سالی خوب برای اجاره نشین ها نبود، گفت: واحدهای اجاره ‌ای متناسب با نیاز مردم در کشور فراهم نشده و فشار روی دوش اجاره نشین ها قرار گرفته است.

وی گفت: هدفمند کردن فروش اقساطی مسکن با فرآیندی که بانک عامل بخش مسکن تعیین کرده، کاری بسیار سخت بود و تحقق نیافت؛ اما برخی انبوه سازان واحدهای خود را فروش اقساطی می کنند.

وی افزود: اگر راهکار دولت در بافت های فرسوده مشخص شود، انبوه سازان وارد این نوع بافت ها و حاشیه شهرها می شوند و فعالیتی تازه را آغاز می کنند.

دبیر کانون انبوه سازان کشور تاکید کرد: شرایط رکود حاکم بربازار ساخت و ساز مسکن از پارسال، تا حدودی بهتر شده؛ اما بازار اجاره بها به سبب کاهش ساخت و ساز بدتر شده است.

بازار اجاره مسکن حال و روز اجاره‌نشین‎ها در سال 96

فرشید پورحاجت تاکید کرد: در حوزه خرید و فروش باتوجه به کاهش ریسک معاملات مسکن و اقدام های دولت در مورد تقویت تقاضا، امید می رود در ۶ ماه دوم سال تحرک در بازار ادامه یابد.

وی افزود: بخش خصوصی بررسی می کند که در کدام مناطق نیاز به مسکن وجود دارد تا ساخت و ساز را آغاز کند اما دولت نیز باید حمایت کند.

دبیر کانون انبوه سازان کشور تصریح کرد: شرایط پرداخت تسهیلات در بخش مسکن باید متناسب با تولید باشد اما فرایندی که برای بخش مسکن در نظر گرفته شده نادرست است و تسهیلات به صورت قطره‌ چکانی به انبوه سازان پرداخت
می شود.

وی افزود: امسال به جز تسهیلات نوسازی بافت فرسوده، تسهیلاتی در بخش مسکن در نظر گرفته نشده است. انبوه سازان از بانک مرکزی انتظار دارند در نرخ سود تسهیلات مسکن برای سازندگان تجدید نظر شود.

دبیر کانون انبوه سازان کشور خاطر نشان کرد: سازندگان انتظار دارند صنعتی که بیش از ۴ سال در رکود به سر می برد مورد توجه قرار گیرد.


delta.ir ◊ مجله خبری دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…