تنها موزه‌ای در جهان که سر بریده انسان را به نمایش می‌گذارد!

۹
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تقریبا ۴۰۰ سال است که کلیسای کاتولیک پیتر مقدس در ایرلند، یکی از عجیب و غریب‌ترین و ترسناک‌ترین یادگارهای دنیای غرب را درون خود نگهداری می‌کند.
عجیب ترین اثر تاریخی دنیا

این یادگار مقدس که از قرن ۱۷ بر جای مانده، سر بریده شده سنت الیور پلونکت (Saint Oliver Plunkett) مقدس است که در یک محفظه شیشه‌ای محافظت می‌شود. با مجله دلتا همراه باشید تا با هم به کلیسای پیتر مقدس برویم و از عجیب ترین اثر تاریخی دنیا که در این موزه در معرض نمایش به عموم قرار دارد، دیدن کنیم.

عجیب ترین اثر تاریخی دنیا

شاید عجیب باشد اما در موزه کلیسای پیتر مقدس در کشور ایرلند، سر بریده شده یک انسان را درون محفظه‌ای شیشه‌‌ای نگه‌داری می‌کنند. این سر، متعلق به یک فرد مقدس به نام  الیور پلونکت است. طبق دانشنامه بریتانیا، این شخص پشتیبان صلح و آشتی ملی در ایرلند بود و برای حدود صدها سال متمادی به عنوان یکی از مقدس‌ترین افراد ایرلند محسوب می‌شد. البته زندگی و نحوه از دنیا رفتن او به هیچ وجه صلح آمیز نبود.

داستان زندگی الیور پلونکت مقدس

پلونکت در در سال ۱۶۲۹ در شهر کوچک Loughcrew در استان میث (Meath) متولد شد. درست در زمانی که او ۱۲ سال داشت، مردم ایرلند شورشی گسترده را علیه پادشاهان انگلیسی حاکم بر خود آغاز کردند. در این شورش‌ها هزاران مهاجر انگلیسی و اسکاتلندی کشته شدند.

الیور پلونکت

ماموریت او بازگرداندن صلح و نظم به جامعه بود. تا سال ۱۶۷۳ میلادی، پلونکت موفق شد تا با شورشیان مصالحه کند. اما وقتی دوباره این آزار و اذیت‌ها ظهور کردند، او مجبور شد تا حدود ۵ سال خود را مخفی نگه دارد. سرانجام پلونکت دستگیر و به قلعه دوبلین منتقل شد.

عجیب ترین اثر تاریخی دنیا

کلیسای پیتر مقدس در ایرلند

محاکمه پلونکت در دوندالک (Dundalk) آغاز شد، ولی در شهر لندن ادامه یافت. او به خیانت علیه کشور متهم شد. طبق قوانین در میدان اصلی شهر و همانند همه دیگر افرادی که خیانتکار شمرده می‌شدند، اعدام شد.

قطعات تکه تکه شده بدن او را حیاط Saint Giles-in-the-Fields به خاک سپردند. چند سال بعد، بعضی از این اعضا را از دل خاک بیرون آوردند و به رم و ایرلند منتقل کردند. در سال ۱۹۲۹، سر بریده او را به ایرلند منتقل کردند و کلیسای پیتر مقدس که به نام موزه سر بریده هم شهرت دارد، مکانی است که امروزه این سر در آن نگهداری می‌شود.

موزه ای که سر بریده انسان را به نمایش گذاشته

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب مومیایی ۱۵۰۰ ساله‌ای که کتانی‌‌های آدیداس می‌پوشید!  را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۱۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ دی ۱۴۰۰ در ۸:۲۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ دی ۱۴۰۰ در ۲:۰۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۳ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۳ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۱ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۷:۳۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…