خطر ابتلا به سرطان را با این مواد غذایی کاهش دهید

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در تحقیقات مشخص‌شده است که رژیم غذایی شما می‌تواند تاثیر زیادی بر خطر ابتلا به سرطان داشته باشد.
مواد غذایی مفید برای سرطان

آنچه مصرف می‌کنید، به‌شدت بر بسیاری از جنبه‌های سلامتی شما تاثیر می‌گذارد، ازجمله خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت و سرطان. مطالعات نشان داده‌ است که رشد سرطان، به‌شدت تحت تاثیر رژیم غذایی شما قرار دارد. مجله دلتا در این مطلب به بررسی مواد غذایی مفید برای سرطان پرداخته است.

کلم بروکلی

بروکلی حاوی سولفورافان است، یک ترکیب گیاهی موجود در سبزیجات چلیپایی که ممکن است خواص ضد سرطانی قوی داشته باشد. سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی، جوانه بروکسل و گل‌کلم، از اعضای خانواده کلم هستند.

هویج

چندین مطالعه نشان داده‌اند که خوردن هویج بیشتر با کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان مرتبط است. به‌‌عنوان‌ مثال، نتایج پنج مطالعه نشان داد که خوردن هویج ممکن است خطر ابتلا به سرطان معده را تا ۲۶٪ کاهش دهد.

لوبیا

حبوبات سرشار از فیبر هستند، که برخی مطالعات نشان داده‌اند ممکن است به محافظت در برابر سرطان روده بزرگ کمک کند. بر اساس این نتایج، خوردن چند وعده لوبیا در هفته ممکن است مصرف فیبر شما را افزایش دهد و به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند.

توت‌ها

توت‌ها سرشار از آنتوسیانین هستند، رنگ‌دانه‌های گیاهی که خواص آنتی‌اکسیدانی دارند و ممکن است با کاهش خطر ابتلا به سرطان مرتبط باشند.

دارچین

دارچین به دلیل فوایدی که برای سلامتی دارد، ازجمله توانایی آن در کاهش قند خون و کاهش التهاب شناخته‌ شده است. گنجاندن ۱/۲ تا ۱ قاشق چای‌خوری (۲ تا ۴ گرم) دارچین در رژیم غذایی شما در روز ممکن است برای پیشگیری از سرطان مفید باشد و ممکن است فواید دیگری مانند کاهش قند خون و کاهش التهاب را نیز به همراه داشته باشد.

روغن‌زیتون

روغن‌زیتون سرشار از فواید سلامتی است، بنابراین جای تعجب نیست که یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی مدیترانه‌ای این روغن است. چندین مطالعه نشان داده‌اند که مصرف بیشتر روغن‌زیتون ممکن است به محافظت در برابر سرطان کمک کند.

سرطان

زردچوبه

زردچوبه ادویه‌ای است که به دلیل خواص تقویت‌کننده سلامتی‌اش شناخته‌شده است. کورکومین، ماده فعال آن، یک ماده شیمیایی با اثرات ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی و حتی ضد سرطانی است.

بذر کتان

دانه کتان سرشار از فیبر و همچنین چربی‌های مفید برای قلب است و به کاهش رشد سرطان و از بین بردن سلول‌های سرطانی کمک می‌کند. سعی کنید هرروز یک قاشق غذاخوری دانه کتان آسیاب شده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

گوجه‌فرنگی

یکی از مواد غذایی مفید برای سرطان گوجه فرنگی است. لیکوپن ترکیبی است که در گوجه‌فرنگی یافت می‌شود و مسئول رنگ قرمز و همچنین خواص ضد سرطانی آن است.

ماهی چرب

برخی تحقیقات نشان می‌دهند که گنجاندن چند وعده ماهی در رژیم غذایی در هفته ممکن است خطر ابتلا به سرطان بخصوص سرطان دستگاه گوارش را کاهش دهد.

مفید برای سرطان

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب نوشیدنی معجزه‌گر لاغری سیب و زنجبیل+طرز تهیه را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۱۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۰:۲۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ دی ۱۴۰۰ در ۷:۵۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…