با ۷ ایده عالی آپارتمان کوچک را دلباز کنید

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دکوراسیون و چیدمان آپارتمان‌های کوچک، واقعا چالش بزرگی است که بیشتر خانواده‌ها با آن درگیر هستند.
نکات مهم برای دکوراسیون خانه کوچک

دکوراسیون داخلی آپارتمان کوچک تا حدودی دشوار است و شما باید با کمی حوصله و دقت بتوانید از تمامی فضاهای موجود خانه‌ خود به صورت مفید استفاده کنید. ما در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات مهم برای دکوراسیون خانه کوچک می‌پردازیم.

استفاده‌ بهینه‌ از دیوارها

شما باید از فضای دیوارهای‌ خود بهترین استفاده ممکن را بکنید. قفسه‌های کتاب یا هر قفسه‌ای، لامپ روشنایی یا هر ایده‌ای که به ذهن شما می‌رسد را می‌توانید روی دیوار عملی سازید.

نکات مهم برای دکوراسیون خانه کوچک

مبلمان مناسب

چیدمان مبلمان یکی از نکات مهم برای دکوراسیون خانه کوچک بوده که اهمیت خیلی بالایی دارد. در انتخاب مبلمان شما نباید تنها معیار شما زیبایی و شیک بودن آن باشد. با توجه به محدود بودن فضا، عملکرد و کارایی مبلمان اولین چیزی است که شما باید در هنگام خرید به آن توجه کنید. مبلمان‌ یا قطعاتی که به راحتی می‌توانند گوشه‌های خانه را پوشش دهند، انتخاب‌های بهتری برای خانه‌های کوچک هستند. این نوع از مبلمان به شما کمک می‌کند تا حداکثر استفاده را از فضای موجود خود داشته باشید.

نکات مهم برای دکوراسیون خانه کوچک

درب کشویی پاکتی

درب‌های ساده و معمولی زمانی که باز و بسته می‌شوند، فضای زیادی را اشغال می‌کنند و این موضوع می‌‎تواند چیدمان مبلمان شما را تحت تاثیر قرار دهد و گزینه‌های چیدمان شما را محدود نماید. درب‌های کشویی پاکتی می‌توانند انتخاب خیلی خوبی برای دکوراسیون خانه‌های کوچک باشند. این درب‌ها فضایی را اشغال نمی‌کنند و به سادگی به سمت دیوار می‌لغزند.

قفسه‌هایی از کف تا سقف از نکات مهم برای دکوراسیون خانه کوچک

یکی از نکات مهم برای دکوراسیون خانه کوچک استفاده از قفسه‌بندی‌های مناسب است. همانطور که در بالا نیز تاکید کردیم، شما نباید فضای ارزشمند دیوارها را نادیده بگیرید. خلاقیت خودتان را به‌کار ببندید و متناسب با دکوراسیون و معماری خانه‌ خود، بهترین روش را برای برای بهره‌مندی از دیوار کشف کنید.

قفسه‌هایی از کف تا سقف

میزهایی با یک پایه

میزهای کنار مبلی و جلو مبلی معمولا فضای زیادی را در اتاق اشغال می‌کنند. بهترین انتخاب برای شما می‌تواند میزهایی با تک پایه باریک باشد. مخصوصا در مورد میز ناهارخوری با یک پایه فضای بیشتری برای نشستن اعضای خانواده فراهم می‌شود و در عین حال راحتی بیشتری نیز به کاربران می‌دهد.

میزهایی با یک پایه

پرده‌ها، تقسیم‌‎کننده‌ فضا

طراحی پلان باز برای خانه‌های کوچک بسیار ایده‌آل هستند. در چنین مواردی شما باید بتوانید به نحوی این فضاها را تفکیک کرده و از هم جدا نمایید. پرده‎‌ها بهترین پارتشین برای فضاهای کوچک هستند. هر زمان که نیاز به فضای خصوص داشتید می‌توانید آن‌ها را باز کنید و در غیر اینصورت با بستن پرده‌ها، فضای خانه را بزرگ‌تر نمایید.

پنجره‌ها در دکوراسیون داخلی منزل کوچک

پنجره و روشنایی در فضاهای کوچک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و شما نباید آن‌ها را نادیده بگیرید. با قرار دادن آینه‌ای روبه‌روی پنجره و با استفاده از انعکاس نور، ضمن تامین روشنایی اتاق، فضای موجود خود را بزرگ‌تر نمایش دهید. به هیچ عنوان پنجره‌ها را با پرده‌های ضخیم نپوشانید و به جای آن‌ها از پرده‌های محافظ استفاده کنید.

پنجره ها در دکوراسیون خانه کوچک

پیشنهاد مطالعه: مطلب راهکاری کم‌هزینه برای تزیین دکوراسیون آشپزخانه را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۵۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۱:۲۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ دی ۱۴۰۰ در ۶:۴۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ دی ۱۴۰۰ در ۶:۴۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲ دی ۱۴۰۰ در ۵:۳۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…