دلایل و راه‌های درمان سیاهی دور چشم

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سیاهی دور چشم، یکی از آزاردهنده‌ترین عوامل کاهش زیبایی صورت به‌شمار می‌آید. این لکه‌های کبود و تیره از کودکی با برخی از افراد خو گرفته‌اند و در برخی دیگر، ممکن است ناگهان یک روز صبح، آشکار شوند.
درمان سیاهی دور چشم

علاوه بر ژنتیک و عوامل وراثت، دلایل مختلفی ممکن است سبب پدیدارشدن سیاهی دور چشم باشد. علائم سیاهی دور چشم می‌توانند تا حدودی با آرایش و کمپرس آب سرد از بین بروند. با این حال، برخی از کبودی‌های سمج، درمان موثرتری نیاز دارند.در ادامه این مطلب از مجله دلتا با ما همراه باشید. چرا که با دلایل ایجاد این مورد و برخی از بهترین راه‌های درمان سیاهی دور چشم آشنا می‌شوید.

علت سیاهی دور چشم چیست؟

ژنتیک

سیاهی دور چشم، یک مشکل پزشکی نیست. ساده‌ترین و رایج‌ترین دلیل سیاهی دور چشم می‌تواند عوامل ژنتیکی باشد. معمولا در افرادی که پوست روشن یا نازکی در ناحیه صورت و زیر چشم خود دارند، دیده‌شدن مویرگ‌های خونی، سبب تیرگی و فرورفتگی زیر چشم آن‌ها می‌شود.

خستگی

خستگی مفرط، بیدار ماندن طولانی‌مدت و حتی خواب طولانی، باعث ایجاد حلقه‌های سیاه زیر چشم می‌شود.

حلقه تیره دور چشم

واکنش آلرژیک یا خشکی چشم

واکنش‌های آلرژیک یا خشکی چشم، می‌توانند محرک سیاهی دور چشم باشند.

آلرژی می‌تواند میل ما را برای مالش و خاراندن پوست دور چشم افزایش دهد. این اقدامات می‌توانند علائم سیاهی دور چشم را بدتر کنند و باعث التهاب، تورم و شکستگی عروق خونی و درنهایت تشکیل حلقه‌های سیاه دور چشم شوند.

نقش کم‌آبی در سیاهی دور چشم

کم‌آبی، یکی دیگر از دلایل رایج شکل‌گیری سیاهی زیر چشم است. هنگامی که بدن شما مقدار مناسبی آب دریافت نمی‌کند، پوست زیر چشم شروع به کدر‌شدن می‌کند و چشمان شما گودافتاده به‌نظر می‌رسد.

نور خورشید و سیاهی زیر چشم

قرارگرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، آخرین علت سیاهی دور چشم است. آفتاب بیش از حد، به‌ویژه در قسمت پوست نازک زیر چشم، می‌تواند سبب تیره‌شدن رنگدانه‌ها در این قسمت از پوست شوند.

راه‌های درمان سیاهی دور چشم

چای سبز

برای رفع نشانه‌های سیاهی دور چشم، از چای سبز کیسه‌ای استفاده کنید. استفاده از چای کیسه‌ای سرد و خیسانده‌شده بر روی چشم‌ها، می‌تواند به‌سرعت ظاهر تیره و فرورفته آن‌ها را بهبود بخشد.

سیاهی چشم

ماسک روغن بادام و ویتامین E

مقادیر مساوی از روغن بادام و ویتامین E را مخلوط کنید و درست قبل از خواب، آن را به‌آرامی بر روی حلقه‌های تیره زیر چشم، ماساژ دهید و صبح صورتتان را با آب سرد بشویید.

سیب‌زمینی رنده‌شده

برش‌های سیب‌زمینی اثر روشن‌کنندگی قوی روی پوست دارند. کافی‌ است سیب‌زمینی را رنده یا حلقه کنید و شب‌ها پیش از به‌خواب‌رفتن، برای ده دقیقه الی یک ربع، آن را بر روی چشمان خود قرار دهید.

برگ نعنا

برگ‌های نعنا به پوست شما، احساس شادابی خواهند داد. برگ‌های نعناع را بکوبید و برای ۱۰ دقیقه روی ناحیه آسیب‌دیده قرار دهید تا تاثیر شگفت‌انگیز آن را مشاهده کنید.

سیاهی دور چشم

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب راز داشتن دندان‌های سالم و زیبا چیست را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۳۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۶:۰۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۱:۰۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ دی ۱۴۰۰ در ۹:۴۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳ دی ۱۴۰۰ در ۳:۲۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۳ دی ۱۴۰۰ در ۲:۳۰ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۳ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…