درخت عجیبی که راه می‌رود!

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شاید تا به حال اسم درختان عجیب و غریب زیادی به گوشتان خورده باشد، اما درخت عجیبی که امروز در خصوص آن صحبت خواهیم کرد، راه می‌رود!
درختی که راه می‌رود

گاهی گیاهان آن قدر منحصربه‌فرد و جذاب می‌شوند که خود به تنهایی به یک جاذبه گردشگری تبدیل می‌شوند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با درختی که راه می‌رود آشنا شوید.

درختی که راه می‌رود

در مناطق گرمسیری مرکزی و جنوبی آمریکا درختی می‌روید که با لقب درخت متحرک از آن یاد می‌کنند.  نام اصلی این درخت اکسوررهیزا سوکراطع (exorrhiza Socratea) است. از نظر ظاهری ارتفاع این درخت می‌تواند به حدود ۲۵ متر هم برسد و قطر تنه آن تا ۱۶ سانتی‌متر هم رشد کند.

 درخت متحرک

اگر به قسمت پایینی و انتهایی این درخت نگاه کنید ریشه‌هایش را خواهید دید که شبیه به پاهایی مستحکم از خاک سر بیرون آورده‌اند. درباره ریشه‌های این درخت سخنان زیادی گفته می‌شود. برخی می‌گویند ریشه‌های این درخت به دلیل روییدن آن‌ها در باتلاق در زمان‌هایی دور به این شکل در آمده‌اند. برخی می‌گویند این درخت تنها در شب حرکت می‌کند.

این درخت چگونه حرکت می‌کند؟

نظریه‌های زیادی درباره حرکت این درخت وجود دارد. اما مهم‌ترین و عقلانی‌ترین آن‌ها می‌گوید که علت حرکت این درخت رشد سریع‌تر ریشه‌های آن‌ به نسبت دیگر گونه‌های گیاهان است. همچنین حرکت این درخت از سمت سایه به سوی آفتاب است.

سیستم فیزیولوژیکی این درخت به گونه‌ای است که ریشه‌های انتهایی یا عقبی آن به مرور خشک شده و از بین می‌رود. از طرفی ریشه‌های جلویی آن با سرعت نسبتا زیادی رشد می‌کند. به همین علت این‌طور به نظر می‌رسد که درخت به سمت جلو و به سوی خورشید گام بر می‌دارد.

گونه نادر گیاهان

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند دریاچه‌ای که شما را آبپز می‌کند!

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۴۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۱:۵۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۱:۱۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۵ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۳ دی ۱۴۰۰ در ۹:۱۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…