فرش منزل خود را مثل روز اول نو کنید

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زمانی که یک فرش نو خریداری می‌کنید به‌طور یقین به این فکر می‌کنید که چگونه می‌شود که فرش را همیشه تمیز و نو نگه داشت.
روش های نو کردن فرش منزل

روش های نو کردن فرش منزل به مجموعه روش‌هایی گفته می‌شود که در نهایت سبب حفظ زیبایی اولیه فرش می‌شود. روش‌های نو کردن فرش زیاد است و در واقع توصیه ما این است که از همه روش‌ها استفاده شود تا فرش زیبایی و تمیزی خود را مثل روز اول داشته باشد. با مجله دلتا همراه باشید.

لکه‌گیری فوری

همان طور که می‌دانید و تجربه به شما ثابت کرده است یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث از دست رفتن زیبایی فرش می‌شود و همچنین آن را کهنه نشان می‌دهد وجود لکه‌های مختلف در سطح آن است. به همین دلیل از بین بردن لکه‌های فرش از روش های نو کردن فرش به حساب می‌آید. توجه داشته باشید نباید به لکه‌ها فرصت داده شود تا جای خود را بر روی فرش تثبیت کنند و پاک کردن آن‌ها مشکل شود. بهتر است که بلافاصله پس از به‌وجود آمدن لکه اقدام به لکه‌گیری کنید تا زیبایی و نو بودن فرش شما حفظ شود.

روش های نو کردن فرش منزل

روش انجام لکه‌زدایی

در ابتدای لکه‌زدایی در صورتی که لکه‌های ایجاد شده قابل برداشت هستند با چاقو بردارید. محلولی را که از ترکیب آب ولرم، سرکه سفید و شامپوی فرش تهیه شده است روی محل آلوده شده بریزید. سپس از ترکیب آب ولرم و شامپوی فرش محلول تهیه کنید. در مرحله بعد پارچه سفید و تمیز را به الکل سفید و یا تینر آغشته کنید و با آن روی لکه را مالش دهید.

سپس از پارچه سفید و تمیز برای آغشته کردن ترکیب آب ولرم و شامپوی فرشی که آماده کرده‌اید استفاده کنید. پارچه سفید را در محل لکه بکشید تا لکه‌ها در محلول حل شوند. پس از آن از یک پارچه سفید و کاملا خشک برای کشیدن محل لکه استفاده کنید تا اثر لکه و آب مراحل قبلی از بین برود. منتظر بمانید تا محل لکه خشک شود و سپس از جاروبرقی استفاده کنید.

روش های نو کردن فرش منزل

استفاده از رو فرشی از دیگر روش های نو کردن فرش

برای همین منظور می‌توانید از یک روفرشی زیبا و جذاب در محل‌هایی که رفت و آمد زیاد است یا کودکان در آن‌جا بازی می‌کنند استفاده کنید. استفاده از روفرشی موجب خواهد شد که جلوی کثیف شدن فرش گرفته شود و در نتیجه زیبایی اولیه آن حفظ خواهد شد. مدل های جدید و جذاب فرش را در مطلب این فرش‌ها خانه شما را زیبا و شیک می‌کنند بخوانید.

استفاده از جوش شیرین از روش های نو کردن فرش

اگر به دنبال این هستید که فرش شما به مانند فرش نو و روز اول خرید طراوت خود را داشته باشد و بوی خوبی از آن به استشمام برسد، توصیه می‌شود که پیش از جارو کشیدن فرش، اندکی جوش شیرین بر روی فرش بپاشید. پس از پاشیدن جوش شیرین چند دقیقه منتظر بمانید سپس بر روی آن جارو بکشید.

جوش شیرین از روش های نو کردن فرش

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکات طلایی دکوراسیون داخلی منزل که باید بدانید را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۰۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۱:۴۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۴ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ دی ۱۴۰۰ در ۸:۱۹ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۸ دی ۱۴۰۰ در ۸:۱۹ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۷ دی ۱۴۰۰ در ۸:۲۲ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۷ دی ۱۴۰۰ در ۶:۲۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…