طرز تهیه سس خردل خانگی

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سس خردل از انواع افزودنی‌های پرطرفدار است که به راحتی می‌توانید این سس خوشمزه را در منزل تهیه کنید و از طعم بی‌نظیر آن نهایت لذت را ببرید.
سس خردل خانگی

سس‌‌ها یکی از متنوع‌ترین طعم دهنده‌‌ها هستند که در همه کشورها محبوبیت زیادی دارند. هر کدام از سس‌‌ها طعم مخصوص به خود را دارند و با مواد غذایی خاصی سرو می‌شوند. شما می‌توانید انواع مختلف این سس‌‌ها را داخل خانه به راحتی درست کنید و به آن‌‌ها طعم‌دهنده‌‌ها و ادویه‌‌های مورد علاقه‌تان را هم اضافه کنید. اگر شما هم طرفدار سس‌‌های تند هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما طرز تهیه سس خردل خانگی را یاد بگیرید تا از طعم تند خردل لذت ببرید. با مجله دلتا همراه باشید.

طرز تهیه سس خردل خانگی

مواد لازم برای سس خردل خانگی

  • دانه خردل زرد ۳/۴ پیمانه
  • آب یک و نیم پیمانه
  • سرکه ۱/۴ پیمانه
  • نمک نصف قاشق غذاخوری
  • پودر زردچوبه ۱/۴ قاشق چایخوری
  • پاپریکا قرمز ۱/۴ قاشق چایخوری
  • پودر سیر ۱/۸ قاشق چایخوری
  • پودر پیاز ۱/۹ قاشق چایخوری
  • دارچین ۱/۹ قاشق چایخوری
  • عسل ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سس خردل خانگی

دانه خردل

مرحله اول

بذرهای خردل را داخل آسیاب یا یک غذاساز بریزید و آن‌‌ها را پودر کنید. هرچه پودر خردل بیشتر آسیاب شود، سس خردل صاف‌تر و لطیف‌تر خواهد بود. اگر ترجیح می‌دهید دانه‌‌های خردل کمی در دهان احساس شوند می‌توانید آن‌‌ها را کمتر آسیاب کنید تا خیلی پودر نشوند.

مرحله دوم

بعد از آنکه دانه‌‌های خردل کاملا آسیاب شدند، پودر خردل را داخل کاسه ریخته و سایر ادویه‌‌ها از جمله نمک، پودر زردچوبه، پاپریکا قرمز، پودر سیر، پودر پیاز و دارچین را به آن اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

سس خردل

مرحله سوم

در یک قابلمه، آب و مخلوط ادویه را اضافه کنید و آن‌‌ها را خوب هم بزنید. به طوری که ادویه‌‌ها داخل آن حل شوند و مخلوطی یکدست حاصل شود (فعلا سرکه را کنار بگذارید). حدود ۴۵ دقیقه قابلمه را روی حرارت کم قرار دهید تا ادویه‌‌ها به همراه آب بجوشند و حباب‌‌هایی روی آن‌‌ها ایجاد شود.

مرحله چهارم

بعد از آنکه مخلوط شروع به جوشیدن کرد، سرکه را به آن‌‌ها اضافه کنید و اجازه دهید تا مجددا حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه بجوشند. هر چند ثانیه آن‌‌ها را کمی هم بزنید تا ادویه‌‌ها کف قابلمه نچسبند.

مرحله آخر سس خردل خانگی

مواد آماده‌شده را داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و اجازه دهید تا سس کاملا خنک شود. سپس آن را داخل یخچال قرار دهید تا آماده شود.

سس خردل ممکن است ابتدا مزه تلخی داشته باشد. به همین دلیل به حداقل ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد تا تلخی آن از بین برود و آماده شود. پس بهتر است چند روز سس را داخل یخچال قرار دهید و بعد از آن استفاده کنید.

این سس را می‌توانید حتی با سالاد ماکارونی هم سرو کنید.

سیب زمینی

پیشنهاد مطالعهفوت و فن جا افتادن خورشت‌های معروف ایرانی را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۱۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۶:۵۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۴:۲۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۴:۲۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۴:۲۰ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۱:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…