طرز تهیه کباب استیک و سیب زمینی

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با کباب کردن استیک راسته لایه برشته و لذیذی روی گوشت ایجاد می‌شود که طعمی منحصر به فرد و بسیار جذاب به استیک می‌دهد. این طعم زغالی با سیب‌زمینی بسیار خاص و ویژه می‌شود.
کباب استیک و سیب زمینی

استیک به خودی خود غذای لذیذ و پر طرفداری است. اما کباب همیشه برای ما ایرانی‌ها جایگاه خاص خودش را دارد. از همین جهت است که کباب استیک یک انتخاب ویژه برای ما محسوب می‌شود. مخصوصا که لابه‌لای آن سیب‌زمینی کبابی با طعم رزماری هم باشد. با مجله دلتا همراه باشید تا کباب استیک و سیب زمینی را یاد بگیریم.

در ضمن برای کسانی که استیک دوست دارند هم بد نیست آن را به شکل جدیدی تجربه کنند. البته همیشه تغییر ایجاد کردن در دستور غذاها نتیجه خوبی ندارد. اما این استیک کباب‌شده قطعا تجربه خوبی است. در تهیه استیک کبابی هم گوشت باید مدتی در سس سویا و ادویه خیسانده شود و سپس همراه با سیب‌زمینی نیم‌پز طعم‌دار شده و روی گریل کباب می‌شود.

مواد لازم برای کباب استیک و سیب زمینی

  • استیک دنده ۹۰۰ گرم
  • سس سویا ۳ قاشق غذاخوری
  • ادویه مخصوص استیک ۳ قاشق چایخوری
  • سیب‌زمینی کوچک ۴۵۰ گرم
  • گیاه رزماری ۴ شاخه
  • روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل به مقدار کافی

طرز تهیه کباب استیک

طرز تهیه کباب استیک و سیب زمینی

مرحله اول

استیک را به صورت مکعب‌های ۵ سانتی برش بزنید. سپس تکه‌های استیک را همراه با سس سویا و ادویه مخصوص استیک داخل کاسه‌ای بریزید و خوب زیر و رو کنید تا استیک کاملا به سس و ادویه آغشته شود. کاسه را حدود ۱ ساعت کنار بگذارید تا گوشت به خوبی طعم بگیرد.

مرحله دوم

در این مدت سیب‌زمینی‌ها را آماده کنید. ابتدا پوست سیب‌زمینی‌ها را کاملا تمیز و تا جای ممکن نازک کنید. حال آن‌ها را به مدت ۸ دقیقه آب‌پز کنید. سیب‌زمینی‌های نیم‌پز‌شده را آبکش کنید و بگذارید کمی خنک شوند. بعد هم برگ‌های رزماری، روغن زیتون و نمک و فلفل را روی آن‌ها بریزید و با هم مخلوط کنید.

مرحله سوم

چهار سیخ بزرگ یا ۸ سیخ کوچک را آماده کنید. یکی در میان استیک و سیب‌زمینی‌ها را داخل سیخ بکنید. سیخ‌ها را روی گریل یا کباب‌پز داغ‌شده با حرارت بالا قرار دهید. برای هر طرف حدود ۵–۶ دقیقه کافی است. البته اگر می‌خواهید استیک شما کامل مغز پخت شود می‌توانید کمی بیشتر روی گریل بگذارید. اما برای داشتن استیکی آبدار و لذیذ همین زمان کافی است. کباب استیک و سیب زمینی را با سس استیک مورد علاقه خود سرو کنید.

در کنارش می‌توانید از این پیش‌غذای لذیذ هم استفاده کنید.

کباب استیک

پیشنهاد مطالعههمبرگر کَره ای ، یک شام دلپذیر را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۳۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۱:۱۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…