۸ میوه بنفش رنگ و خواص شگفت انگیز آن‌ها برای سلامتی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
میوه‌های بنفش‌رنگ از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین خوراکی‌ها در سراسر دنیا هستند که به خواص بی‌نظیر و طعم دلپذیرشان شناخته‌شده‌اند.

در این مطلب و در ادامه سری مطالب میوه‌های رنگی قصد داریم درباره خواص میوه های بنفش رنگ صحبت کنیم. با دلتا همراه باشید.

تمشک سیاه

تمشک سیاه یا بلک بری از خانواده توت‌ها و یکی از معروف‌ترین میوه‌های بنفش‌رنگ است که سرشار از مواد مغذی و آنتوسیانین های قوی است.
آنتوسیانین ها به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌ها محافظت کرده، به کاهش التهاب کمک می‌کنند.

میوه گل ساعتی یا پشن فروت

پشن فروت حاوی یک آنتی‌اکسیدان پلی فنلی خاص به نام پیکا تانول است که به نظر می‌رسد خواص زیادی برای سلامتی دارد. به‌عنوان‌مثال مطالعه‌ای نشان داده این آنتی‌اکسیدان احتمالا از پوست در برابر آفتاب محافظت کرده و به مرطوب شدن پوست کمک می‌کند.

مانگوستین بنفش

منگوستین از میوه‌های معطر بنفش‌رنگ است. مانگوستین حاوی فیبر و فولات است، فولات یا ویتامین B9 نوعی ویتامین B است که برای بسیاری از فرایندهای مهم بدن ازجمله تولید DNA و گلبول‌های قرمز خون ضروری است.

فواید میوه بنفش رنگ

میوه اژدها قرمز

دراگون فروت قرمز یا میوه اژدها قرمز از میوه‌های خوشمزه با گوشت بنفش مایل به قرمز و روشن است که دانه‌های خوراکی سیاه و کوچک دارد.
میوه اژدها از خوراکی‌های کم‌کالری و درعین‌حال پر از فیبر، ویتامین C و منیزیم است و غلظت بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها را در خود جای‌داده است.

بلوبری

بلوبری از دیرباز تاکنون به‌عنوان یکی از خوراکی‌های فوق‌العاده مغذی دنیا شناخته‌شده و خواص زیادی برای سلامتی دارد.
این میوه کالری کمی دارد و درعین‌حال به‌عنوان پادشاه میوه آنتی‌اکسیدانی به شهرت رسیده که از بدن در برابر پیری زودرس و برخی انواع سرطان محافظت می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  خواص شلغم برای پوست و مو باورنکردنی است!

انجیر بنفش

انجیر بنفش دارای ترکیبات مغذی گیاهی، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های فراوان است. گفته‌شده انجیر خشک منبع عالی بسیاری از مواد معدنی و ویتامین‌های موردنیاز بدن است.

انگور قرمز

شاید باورتان نشود اما انگور نیز یکی از انواع توت محسوب می‌شود و انگور قرمز که به نام انگور بنفش نیز شناخته‌شده همانند سایر انواع توت‌های بنفش دارای خواص زیادی برای سلامتی است. انگور بنفش سرشار از رسوراترول است که دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی بوده و برای قلب مفید است.

آلو

آخرین میوه لیست خواص میوه های بنفش رنگ، آلو هست. آلو انواع مختلف دارد که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها آلو بنفش با گوشت زردرنگ است. این میوه سرشار از فیبر است که به هضم راحت‌تر غذاها کمک کرده و منبع عالی ویتامین A محسوب می‌شود.

میوه های بنفش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

ماکارونی با پنیر پیتزا بدون فر

ماکارونی با پنیر پیتزا یکی از روش‌های بسیار ساده و خوشمزه برای یک غذای خوشمزه و جدید است ک…