اسرار غار گلوی شیطان که هیچ وقت فاش نشد

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در اعماق دره‌ای در رشته کوه‌های ردوپه کشور بلغارستان، یکی از اسرارآمیزترین و مرموزترین غارهای جهان قرار دارد.
غار گلوی شیطان در بلغارستان

غار گلوی شیطان بلغارستان علاوه بر نام جالبی که دارد به دلیل ویژگی‌های خاص و اسرارآمیزش یکی از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار برای توریست‌ها و همین‌طور مکانی ایده‌آل برای عکاسان محسوب می‌شود. دهانه غار شکلی عجیب و خاص دارد که به اعتقاد بسیاری شبیه به دهان شیطان است و وقتی آرام آرام وارد غار می‌شوید انگار به سرزمینی مرموز وارد شده‌اید. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با غار گلوی شیطان در بلغارستان آشنا شوید.

غار گلوی شیطان در بلغارستان

زمین‌شناسان معتقدند این غار به علت آبشار معروف این منطقه به‌وجود آمده است. همچنین چشمه‌های هزارتویی در این غار وجود دارد که دقیقاً مشخص نیست به کجا ختم می شود.

غار شیطان در بلغارستان

دانشمندان و ماجراجویان بسیاری تلاش کرده‌اند تا بفهمند انتهای آب‌های این غار به کجا ختم می‌شود ولی تاکنون موفق نبودند. دو غواص ماجراجو هم برای کشف این راز به آب زدند اما جسد آن‌ها هیچ‌گاه پیدا نشد.

افسانه‌ها در مورد این غار چه می‌گویند؟

درباره این دنیای جادویی روایت‌های بسیاری در میان مردم بلغارستان سینه به سینه منتقل شده است. یکی از معروف‌ترین آن ها افسانه اورفئوس است. اورفئوس یکی از نوازندگان یونان است. همسر اورفئوس که یکی از زیباترین زنان یونانی بود، بر اثر مار‌گزیدگی، جان خود را از دست داد.

جاذبه های بلغارستان

اورفئوس که تحمل جدایی از همسرش را نداشت به جهان مردگان رفت و توانست با نوای زیبای چنگ خود، خدای مردگان را به بازگشت همسرش راضی کند. تنها شرط خدای مردگان برای اورفئوس، نگاه نکردن به چهره همسرش بود. اما اورفئوس شرط را باخت و همسر او برای همیشه به جهان مردگان بازگشت.

بر طبق افسانه‌ها، پس از این اتفاق اورفئوس عاشق، از شدت ناراحتی به غار گلوی شیطان پناهنده شد و به مدت هفت شبانه‌روز گریست به‌طوری که از اشک‌های او چشمه معروف این غار پدید آمد.

شگفتی این غار

شگفتی این غار شکل ظاهری آن است. ورودی آن شبیه به سر شیطان است و شما در واقع باید از دهان این شیطان وارد غار شوید. در گلوی این شیطان آبشاری به ارتفاع ۴۲ متر قرار دارد که اساس این غار معروف را تشکیل می‌دهد.

غار گلوی شیطان در بلغارستان

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند پاریس ایران کجاست؟

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۵۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۴۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ دی ۱۴۰۰ در ۸:۵۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ دی ۱۴۰۰ در ۹:۱۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳ دی ۱۴۰۰ در ۷:۰۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۳ دی ۱۴۰۰ در ۶:۵۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…