سرزمین شگفت‌انگیز پروانه‌ها در ایران

۵
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
امروز می‌خواهیم در خصوص روستایی در زنجان صحبت کنیم، روستایی زیبا ولی ناشناخته در گوشه‌ای از سرزمین‌مان که پروانه‌های رنگارنگ، جذابیت خاصی به آن داده است.
روستای شیلاندر در زنجان
جایی نه چندان دور، روستایی وجود دارد که به زادگاه پروانه‌ها معروف است. برای رسیدن به این روستا، باید از بین ابرها عبور کرد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با روستای شیلاندر در زنجان آشنا شوید.

روستای شیلاندر در زنجان

شیلاندر روستایی است که ماسوله زنجان نام گرفته است. این روستا با سکوت و زیبایی بکر و چشم‌نواز خود، نامش را در میان روستاهای دیدنی ایران به یادگار گذاشته است.

روستای شیلاندر در زنجان

شیلاندر کجاست؟

در ۳۵ کیلومتری شمال شرق شهر زنجان، روستایی زیبا به نام شیلاندر با معماری پلکانی و خانه‌هایی ساخته شده از خشت و گل وجود دارد. این روستا به سبب وجود پروانه‌های متعدد و زیبا به سرزمین پروانه‌ها معروف است.‏ مسیر رسیدن به سرزمین پروانه‌ها، جاده‌ای خاکی است. ۱۶ کیلومتر که از شهر به سمت شرق حرکت می‌کنید به بالای کوهی می‌رسید که قله آن در محاصره ابرهاست. جاده کم کم پیچ در پیچ می‌شود و مسیر، مملو از چشمه‌های زیبا و پروانه‌های رنگارنگ است.‏

شیلاندر کجاست

یک طرف جاده پر است از درختان توت، فندق، آلو و گردو که منزلگاه پروانه‌هاست. با رسیدن به این روستا چیزی که در نگاه اول توجه‌تان را جلب می‌کند، خانه‌های گلی و معماری پله پله ساختمان‌هاست که ظاهری سنتی و جذاب را برای روستا به وجود آورده است‌. این روستا شما را تا حدی یاد روستای پلکانی ماسوله می‌اندازد.

آب و هوای این روستا

هوای این روستا اکسیژن خالص است، هوایی پاک و فوق‌العاده که باعث می‌شود ریه‌های آلوده از دود و دم ماشین‌ها را برای ‏مدتی هرچند کوتاه تازگی و شادابی ببخشد و از آلودگی هوا رها کند.‏

اقامت در روستای شیلاندر

اگر شیفته طبیعت بی‌نظیر این روستا شده‌اید و دوست دارید چند روزی را در آن بمانید، می‌توانید برای استراحت به مهمانخانه کوچک روستا بروید. البته می‌توانید کمپ زدن در میان طبیعت را نیز تجربه کنید.

روستای پروانه ها در زنجان

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند دریاچه‌ای که شما را آبپز می‌کند!

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۴۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۵:۴۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ دی ۱۴۰۰ در ۷:۴۱ ق٫ظ

    چقدر خوشگله

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۲ دی ۱۴۰۰ در ۸:۳۹ ق٫ظ

      بله خیلی زیباست.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…