برج عجیبی که با جمجمه انسان ساخته شده!

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیش از ۶۵۰ جمجمه انسان که به شکل یک برج درآمده است، در زیر مرکز شهر مکزیکوسیتی مکزیک کشف شد.
برج جمجمه در مکزیک

باستان‌شناسان در نزدیکی محوطه معبد مایور، یکی از معابد اصلی «تنوچتیتلان» پایتخت امپراتوری آزتک که بعدها شهر مکزیکوسیتی نام گرفت، موفق به کشف بیش از ۶۵۰ جمجمه و هزاران بقایای انسانی در یک سازه استوانه‌ای شدند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با برج جمجمه در مکزیک آشنا شوید.

برج جمجمه در مکزیک

این جاذبه ترسناک شامل صدها جمجمه از زنان و کودکان در مکزیک است. این کشف جالب پرسش‌هایی را درباره فرهنگ قربانی کردن در در فرهنگ امپراتوری آزتک مطرح کرده است.

برج اسکلت در مکزیک

متخصصان معتقدند این برج جمجمه‌ای بخشی از سازه بزرگی از جمجمه‌ها به نام «tzompantli» است. این برج موجب ترس اسپانیایی‌هایی شد که به سرکردگی «ارنان کورتس» موفق به فتح امپراتوری آزتک شدند.

مورخان پیش از این معتقد بودند، تپه یا برج مرموز جمجمه‌ها تنها از سرِ جداشده اسیران جنگی ایجاد می‌شده. اما «رودریگو بولانوس»- انسان‌شناس زیستی- که بر روی این کشف تحقیق می‌کند اعلام کرد در حالی که ما نیز در ابتدا تنها در جستجوی جمجمه‌ مردان جوان بودیم که در جنگ حضور داشتند، جمجمه‌های زنان و کودکان را نیز یافتیم که مطمئنا در جنگ حضور نداشته‌اند. چیزی در حال روی دادن است که پیش از این ثبت نشده و کشفی کاملا جدید است.

برج جمجمه ها در مکزیکوسیتی

این جمجمه‌ها پس از این که در یک فضای عمومی به نمایش گذاشته شده‌اند، به شکل برجی از جمجمه‌ها چیده شده‌اند. این برج با قطر حدود شش متری در گوشه کلیسای «اویتسیلوپوچتلی» خدای خورشید، انسان و فداکاری در امپراتوری آزتک است و پایین‌ترین بخش آن هنوز از زیر خاک بیرون آورده نشده است. هیچ شکی وجود ندارد که این برج یکی از برج‌های جمجمه‌ای است که «آندرس دتاپیا» یک سرباز اسپانیایی تحت فرمان «ارنان کورتس» اشاره کرده است. این سرباز اسپانیایی در شرح جنگ نوشته است که شاهد ده‌ها هزار جمجمه بود که بعدها به «Tzompantli» معروف شد.

yhvk برج عجیبی که با جمجمه انسان ساخته شده!

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند رستوران عجیبی که از استخوان ساخته شده است!

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۴۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۵:۵۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ دی ۱۴۰۰ در ۷:۴۲ ق٫ظ

    چقدر شگفت انگیز

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۴ دی ۱۴۰۰ در ۹:۱۰ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…